Klacht Privatelease.com: Oplichters bij het inleveren van de auto

Hamersma

Onze lease auto van 3 jaar oud teruggebracht. In hun inleverwooraden staan allemaal acceptabele en niet acceptable schades. Echter brengt privatelease ieder dingetje in rekening. Vogelpoep die nooit langer dan een dag op de auto zat is nu zogenaamd ingebrand, misschien waardeloze lak? Deukje in de deur die niet door onze toedoen is veroorzaakt en wat bekent was bij privatelease komt in rekening. Ieder mini krasje wordt doorberekend. €810 exclusief btw en dat terwijl we een eigen risico hebben van €250? Stelletje oplichters, denk dat ik de rechtsbijstand ga inschalen want weiger meer dan €250 te betalen. Kan de volgende keer beter de auto Total los rijden of eerst compleet te laten spuiten voordat ik hem inleveren want dan ben ik goedkoper uit? Wat verwachten jullie van een auto van 3 jaar oud?

De kosten terugschroeven naar €250 net zoals de eigen risico bedraagt.

Zoals gewend geeft Privatelease geen reactie #slechtbedrijf
    Het gaat om de auto met kenteken SL-441-B een Kia Rio
    Privatelease.com
    Bedankt voor de aanvullende informatie.

Graag geven wij wat uitleg over de opbouw van de kosten.
    Tijdens inname wordt er een onafhankelijke inspectie uitgevoerd die de schades in kaart brengt. Aan de hand van deze inspectie, waar u zelf bij aanwezig was, wordt er een factuur opgesteld. De kosten van het eigen risico bedragen maximaal €250,- per schadegeval, niet in totaal. Als er meerdere schades ontdekt worden, kunnen deze schades individueel doorbelast worden tot maximaal €250,-. In dit geval zijn er schades aan de auto ontdekt ter hoogte van €1300,-, waarvan er €810,- doorbelast wordt. Hier zijn alle kosten die buiten het eigen risico vallen vanaf gehaald, alsmede de kosten die vallen onder gebruikerssporen. Dit is overigens ook terug te vinden in het inspectierapport die u ontvangen heeft.

We zullen nogmaals navraag doen bij onze inname afdeling om bevestigd te krijgen of de kosten correct zijn doorbelast, inclusief fotobewijs. Zodra we hier bericht van krijgen, zullen we u wederom informeren.

Groeten, Privatelease.com
    Hamersma
    Het feit is dat als ik de auto helemaal Total los rijd na een ongeval ik ook maar een bedrag van 250€ hoef te betalen en dan ook niet per auto onderdeel betaal. Oftwel 250€ is een schappelijk bedrag voor een auto van 3 jaar oud. De factuur en foto’s zijn achteraf pas gemaild en is niet ter plaatsen gebeurd, bewijs maar eens dat de gene die de auto in ontvangst nam de schade niet heeft veroorzaakt. Mocht alsnog het hele bedrag in rekening worden gebracht zal ik dit aanvechten met mijn rechtsbijstand.

Hamersma
Onvriendelijk bedrijf richting zijn klanten en totaal niet meedenkt. Alleen hun eigen zin doordrijven om zo klanten te verliezen.

Ook een klacht indienen over Privatelease.com?