Klacht Procter and Gamble: Onverantwoord ondernemen: milieu-onvriendelijk product

K. Kardamanidis

Mijn moeder kreeg onlangs een proefpakketje “Lenor Unstoppables parfum kralen voor je was”. Ze kon niet goed lezen waar het voor was en vroeg het mij. Ik zag toen dat:
- was parfum kralen schadelijk zijn voor in het water levende organismen, met langdurige gevolgen.
- de inhoud/verpakking via het geschikte afvalwerkingssysteem moet worden afgevoerd
- er wordt gewaarschuwd voor contact van de inhoud met de ogen
- na het inslikken van het product onmiddellijk het antigifcentrum of een arts geraadpleegd moet worden.

Waarom probeert Lenor een behoefte te creëren bij mensen, die er niet is? Wat moeten wij met parfumkralen in de was? En erger: waarom wordt er een behoefte gecreëerd aan iets dat slecht is voor het milieu? Ik vind dit onverantwoord ondernemen, wat me ernstig verbaast in deze tijd waarin wij consumenten steeds meer duurzame producten willen.

Ik zit nu met een product dat ik helemaal niet wil, en wat ik niet zomaar weg kan gooien omdat het giftig is voor mens, dier en milieu. Ik zou willen dat Lenor (Procter & Gamble) dit soort producten niet meer produceert, en dat ze dit product van me terugnemen zodat ze het zelf 'via het geschikte afvalverwerkingssysteem' kunnen afvoeren.

Wij vinden dat Procter and Gamble hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Procter and Gamble?