Klacht Profijt Meubel Nederland: Stof van kunstlederen bank laat bij normaal gebruik compleet los.

Vonk

In 2012 heb ik bij Profijtmeubel een kunstlederen bankstel gekocht, bestaande uit een 3 zits en een 2,5 zits. Na 5 jaar ontstonden er problemen met de stoffering van de 3 zits bank. Er ontstonden kleine scheurtjes in een van de zitkussens en binnen twee maanden waren er grote stukken van de bank afgebladderd. De stof leek compleet te vergaan en de grond lag dagelijks vol met stukken stof van de bovenlaag en verpulvering daarvan. De bank heeft NIET in de zon gestaan en we leven ook maar met zijn tweeën in huis. Er zaten verder geen doorzit plekken in de bank en hij zat eigenlijk nog perfect. Het gaat dus alleen om de stof die compleet losliet en waar de lappen van aan de bank hingen. Met de 2,5 zits was niks mis maar die werd dan ook nauwelijks gebruikt. Dit was niet mijn verwachting bij het kopen van de banken. Los van de garantieperiode lijkt het mij niet normaal dat de bank na 5 jaar al in zo een slechte staat verkeerd. Een aantal maanden nadat het afbladderen van de stof begon zat het mij toch niet lekker en heb ik al deze informatie in een mail verstuurd naar Profijt Meubel met foto's ervan als bijlage. Profijt Meubel gaf aan dat zij niet meer konden vaststellen wat de oorzaak van het probleem was, omdat het loslaten van de stof al een aantal maanden eerder begonnen was. Ook gaven zij aan dat de garantieperiode van 3 jaar verstreken was. Als reactie hierop heb ik een foto gestuurd van een plek op de bank waar het proces pas net die week begonnen was en vroeg daarbij hoe zij dit normaal dan opgelost zouden hebben. Ook gaf ik aan dat de (Woonrijk)website de CBW-voorwaarden vermeldt met een aanvullende garantie van twee jaar. Een reactie terug heb ik echter nooit meer ontvangen. Ik heb maar een plaid over de bank gelegd omdat hij er gewoon echt niet meer uitzag en heb hier toch nog een aantal maanden op gezeten. Ik had gedacht veel langer met de bank te doen en had gewoon niet genoeg geld voor een compleet nieuwe bankstel. In de 2,5 zits bank zijn (zelfs met minimaal gebruik) vorige maand ook de eerste scheuren ontstaan en daarom heb ik nu maar een tweedehands bank gekocht. Ik vind het zeer kwalijk dat de bank bij normaal gebruik zo snel onbruikbaar is en ook zeer kwalijk hoe Profijt Meubel hier mee omgegaan is. Een advies als dat ik mij kan wenden tot de klachtencommissie hoef ik niet, want dit kost mij alleen maar weer extra geld zonder de garantie op een oplossing.

De banken zijn ruim binnen de levensverwachting onbruikbaar geworden en daardoor heb ik financiële schade geleden. Ik verwacht dat Profijt Meubel mij hiervoor een vergoeding geeft ter compensatie.

Bijlagen

Profijt Meubel Nederland is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Vonk
    Wederom nog niets gehoord van Profijt Meubel..

Ook een klacht indienen over Profijt Meubel Nederland?