Klacht Prominent: Bij een uitgeshoven zitting lijkt de bank wel 10 jaar oud en versleten vwb de bijgeluiden
Details
Klacht
Case:Bank met uitschuifbare zitting ingeruild voor een zelfde type bank met uitschuifbare zitting en 2 stoelen.
Probleem: Bij de nieuwe bank zit er zoveel ruimte in de constructie dat bij een uitgeschoven zitting je een bonk hoort elke keer dat je voorover gaat zitten of weer terug gaat zitten. De constructie lijkt wel 10 jaar oud en versleten. Begon al kort na de levering in maart.
Monteur van prominent is langs gekomen en erkend het probleem. Volgens deze monteur is het makkelijk op te lossen maar moet de stof onder de bank los gemaakt worden. Hij start een herstel opdracht voor de fabriek via de klantenservice. De bank wordt opgehaald en 2 weken later teruggebracht.
Helaas niets opgelost en bank gaat weer retour. Wordt nu gebeld door klantenservice. Daar wordt mij verteld “er is niets aan de hand met de bank de speling valt binnen de toleranties”. Ik geef aan dit onzin te vinden omdat ik precies zo een bank heb gehad dit geluidloos functioneerde. Volgens de klantenservice heb ik dan geluk gehad. Na een verdere discussie zet prominent de joker in. De joker bij prominent heet “Het is een product eigenschap”. Na nog wat discussie besluit de dame van de klantenservice met “u zoekt het maar uit met uw bank wij sluiten de case”. Een monteur die voor iets kleins aan een stoel later langskomt heeft de indruk dat de stof onder de bank nooit los is geweest. Het lijkt er dus op dat prominent nooit de moeite heeft genomen om serieus naar de klacht te kijken.
Bij een product eigenschap had dit voor de koop gemeld moeten worden, dit is niet gedaan. Of ik had dit zelf ergens moeten kunnen vinden wat niet het geval is. Volgens de wet heet dit dwaling en is dit grond om de koopovereenkomst nietig te verklaren. Prominent erkend dit niet. Je weet pas wat je aan een bedrijf hebt als je ze nodig hebt. Aan prominent heb je niets als het gaat om een klacht waar echt iets voor gedaan moet worden. Triest.
Ik heb nog meermalen contact gehad met prominent maar zij doen niets. Ook de 100 dagen omruilgarantie is een wassen neus. Dit terwijl de bank door dit gebrek niet lekker zit.
Gewenste oplossing
Het liefst een goed werkende uitschuifbare zitting.Anders het geld voor deze optie retour want de optie is onbruikbaar vanwege de bijgeluiden.
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.