Opgelost door Prominent: geen coulance om een nieuw produkt om te ruilen.

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 619888
Gebruiker
minicooper
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Mijn vader heeft begin dit jaar een bank gekocht ter waarde van 3800,- euro, die in juli dit jaar geleverd is. Hij zit niet goed op de bank en moet verder naar een verzorgingstehuis en kan de bank niet meenemen. Ik heb gebeld omdat ik gebruik wilde maken van de 100 dagen omruilgarantie. Ik had een sta op stoel op het oog van rond de 1000 euro. De verkoper zei dat de bank inmiddels ongeveer 1000 euro waard was. Toch zou mijn vader niets voor de bank terug krijgen en moesten we gewoon de 1000 euro betalen! Terwijl de bank 3 maanden oud is! Daar ben ik niet mee akkoord gegaan. Mijns inziens is van coulance geen sprake!

Gewenste oplossing

Wel akkoord gaan met de ruil van de bank voor een sta op stoel ter waarde van 1000,- zonder bijbetaling.
Geboden oplossing
Wij gaan akkoord met jouw voorstel van 1914,- euro retour voor de bank mits daar de transport kosten voor het ophalen van de bank inbegrepen zijn. Wanneer het bovenstaande zo overeengekomen is, zal ik met jou een datum afspreken om de bank op te halen. Tevens zullen wij de verdere gegevens uit wisselen
Status
opgelost
Beoordeling
sad

3 reacties

  1. Auteur
    Prominent
    Datum
    Beste Ewald Rombouts,

    Wat jammer om te vernemen dat de ruimte in het verzorgingstehuis niet ruimtelijk genoeg is om de bank te plaatsen. Echter kunt u daar helaas geen beroep op doen op de 100 dagen omruilgarantie. In uw vaders dossier heb ik niet vernomen dat uw vader niet goed zat op de bank. Daarvoor zouden we wel altijd met een monteur naar kunnen kijken hoe we dat kunnen verbeteren.

    Als u ervoor kiest om toch te willen annuleren, dan zitten daar wel 50% annuleringskosten bij.

    Mocht er nog vragen zijn, dan kunt u ons altijd bellen met de klantenservice op het telefoonnummer 0341-260676.

    Met vriendelijke groet,
    Daphne | Prominent
  2. Auteur
    minicooper
    Datum
    Wat houden de annuleringskosten in: dat wij dus neem ik aan 1900 euro van de bank terugkrijgen?
  3. Auteur
    Prominent
    Datum
    Op het moment wanneer wij de annulering doorzetten en wij daadwerkelijk de bank hebben opgehaald, dan krijgt u na 10 werkdagen 50% van het aankoop bedrag terug gestort. Dat komt op een bedrag van 1914,- uit.

    Met vriendelijke groet,
    Daphne | Prominent

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Prominent?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen