Klacht Prominent: Prominent heeft niet geleverd volgens bestelling

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 546423
Gebruiker
wurly
Datum
16 reacties

Details

De klacht

Ik heb een maatwerk stoel besteld bij Prominent. De stoel is na ongeveer 3 maanden geleverd maar de armleuningen zijn te hoog. Ook bleek er een defect in het rugframe te zitten. Na een reparatie van bijna 2 maanden zijn de armleuningen ongewijzigd hoog gebleven.
Ik wil de koop ontbinden maar Prominent wil dat ik een andere stoel uitzoek voor €85 minder dan het aankoopbedrag of de aankoop aanleren en dan 50% van het aankoopbedrag minus €85 retour.
Ondertussen heb ik in feite 5 maanden gewacht op een passende stoel zonder resultaat.

De oplossing

100% van het betaalde bedrag (€4670) retour

16 reacties

  1. Auteur
    Prominent
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Flanderhijn,

    Vervelend om te lezen dat u niet tevreden bent met de geboden oplossingen. We gaan de situatie intern overleggen en we zullen hier binnen 2 werkdagen met u op terugkomen. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Team Klantenservice Prominent
  2. Auteur
    wurly
    Datum
    Prominent zegt de klacht intern te bespreken en er binnen 2 dagen op terug te komen.
    Helaas nog geen schriftelijk bericht ontvangen.
  3. Auteur
    Prominent
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Flanderhijn,
    Hartelijk dank voor uw bericht. Wij hebben u vorige week meerdere malen proberen te bereiken. Wellicht kunt u ons bellen op 0341 - 26 06 76? Dan kunnen we gelijk het telefoonnummer verifiëren of dat wel correct staat binnen ons systeem? Wij zullen het deze week zelf ook nog aantal keer proberen om contact te leggen (ervan uitgaande dat het telefoonnummer juist bij ons is vermeld).

    Hopende u hiermee voor nu voldoende te hebben geïnformeerd en hopen snel met u in contact te komen.

    Met vriendelijke groet,
    Team Klantenservice Prominent
  4. Auteur
    wurly
    Datum
    Nu heeft u toch weer geprobeerd te bellen.
    Het telefoonnummer is juist maar om misverstanden te voorkomen ontvang ik uw reactie graag schriftelijk.
  5. Auteur
    wurly
    Datum
    Geachte mevrouw Flanderhijn,

    Allereerst onze excuses dat er niet eerder een schriftelijke reactie is geweest. Dit was bij ons niet bekend, vandaar de telefonische pogingen.

    Wij hebben u eerder laten weten dat u een her-keuze mocht doen van € 4584 of annuleren tegen kosten (50% van de gehele order).
    Wij willen een ander voorstel voorleggen, dit omdat kosteloos annuleren helaas geen mogelijkheid is na levering.

    De volgende opties willen we graag u voorleggen:
    1) her-keuze van € 4670,- of
    2) annuleren tegen 25%.

    Wij vernemen graag van u wat u voorkeur betreft.

    Met vriendelijke groet,

    Marjan
    Klantenservice Prominent

    Geachte Marjan,

    U begrijpt dat ik geen genoegen neem met annuleren tegen 25%.
    Ik wil de koop ontbinden en 100% van het aankoopbedrag retour.
    Ik zal geen nieuwe keuze maken. U heeft de kans gehad te leveren naar wens en heeft dat niet gedaan. Ik ga niet opnieuw maanden wachten en zien wat we dan weer krijgen.
    Dus u geeft nu binnen 7 dagen het bedrag retour op de rekening of ik meld de klacht bij de geschillencommissie.
    De keus is aan u.
  6. Auteur
    Prominent
    Datum
    Geachte mevrouw Flanderhijn,

    Zojuist u een e-mail toegestuurd over bovenstaande.

    Met vriendelijke groet,

    Marjan
    Klantenservice Prominent
  7. Auteur
    wurly
    Datum
    Naar aanleiding van uw reactie op Klachtkompas reageer ik daarop via e-mail.

    U geeft aan geen genoegen te nemen met de geboden oplossingen en wilt uw geld terug. Zoals aangegeven is een kosteloze annulering helaas niet mogelijk.

    In de CBW-voorwaarden staat vermeld dat wij de gelegenheid moeten krijgen om het goed op te lossen en deze bieden wij u aan doormiddel van een volledige her-keuze.

    Wilt u zo vriendelijk zijn telefonisch contact op te nemen? Wij kunnen na het telefonisch contact een e-mail toesturen wat er is besproken.

    In afwachting van uw reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Marjan
    Klantenservice Prominent

    Geachte klantenservice,

    U adverteert met 100% op maat gemaakte stoelen.
    Door deze belofte heb ik besloten een door u voor mij op maat gemaakte stoel te bestellen.
    Wat u levert is verre van op maat gemaakt dus voldoet uw product niet aan de verwachting die ik daarvan mocht hebben.
    Als ik had geweten dat u niet datgene levert wat ik bestel had ik nooit deze overeenkomst met u gesloten!
    U verwijst naar de CBW voorwaarden.
    In artikel 15 lid 1 staat o.a. vermeld: “ Wordt aan deze verwachting niet voldaan, dan heeft de consument recht op reparatie respectievelijk vervanging, ontbinding en/of prijsvermindering.”
    U heeft de stoel inmiddels al ruim 2 maanden in uw bezit en heeft niet voldoende gerepareerd.
    Ik ga niet opnieuw 3 maanden wachten op vervanging dus ik wil ontbinding van de koopovereenkomst met volledige terugbetaling.
    Dit heb ik al eerder aangegeven. Zoals ik ook enkele dagen na levering heb aangegeven dat de armleuningen te hoog zijn en graag een schriftelijke reactie wilde ontvangen.

    Met vriendelijke groet,


  8. Auteur
    Prominent
    Datum
    Geachte mevrouw Flanderhijn,

    Zojuist u een e-mail toegestuurd naar aanleiding van uw bericht.

    Met vriendelijke groet,

    Marjan
    Klantenservice Prominent
  9. Auteur
    wurly
    Datum
    Naar aanleiding van uw reactie op Klachtkompas reageer ik daarop via e-mail.

    Allereerst benoemd in uw bericht het volgende: 'U adverteert met 100% op maat gemaakte stoelen.
    Door deze belofte heb ik besloten een door u voor mij op maat gemaakte stoel te bestellen.
    Wat u levert is verre van op maat gemaakt dus voldoet uw product niet aan de verwachting die ik daarvan mocht hebben.'
    Tijdens het monteursbezoek van 5 mei is er beoordeeld dat de zithoogte en armleuning juiste maat zijn en was er destijds ook aangegeven dat er lekker in gezet wordt. Er was alleen op dat moment melding dat de rugleuning niet juist is en dat die hersteld moet worden. Echter dit herstel kon niet aan huis plaats vinden waardoor de stoel is opgehaald.

    Omdat er tijdens het bezoek is aangegeven dat gebruiker wel lekker zit in de stoel hebben we her-keuze aangeboden.
    De stoel hebben wij niet terug kunnen brengen en daaruit na kunnen gaan of er verbetering is.

    Daarnaast geeft u aan: 'In artikel 15 lid 1 staat o.a. vermeld: “ Wordt aan deze verwachting niet voldaan, dan heeft de consument recht op reparatie respectievelijk vervanging, ontbinding en/of prijsvermindering.”
    In ditzelfde artikel in lid 2 staat vermeld: De ondernemer draagt de kosten van reparatie resp. vervanging, incl. vracht- en voorrijkosten; Als het gebrek goed hersteld kan worden, dan hoeft de ondernemer het product niet te vervangen.
    Het gebrek is hersteld. Daarnaast hebben wij vanuit Prominent toch besloten tegemoet te komen in een her-keuze. Daarom nogmaals, kunnen wij niet kosteloos annuleren.

    Daarnaast wil ik u nogmaals vriendelijke verzoeken telefonisch contact op te nemen. Na dit gesprek kunnen wij vervolgens alles per e-mail toesturen. Zo kunnen wij gemakkelijker in gesprek gaan met elkaar.
    Ik moet u dan ook helaas melden dat ik niet eerder een reactie kan geven na telefonisch contact.

    In afwachting van uw reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Marjan
    Klantenservice Prominent
  10. Auteur
    wurly
    Datum
    Geachte klantenservice,

    Nu haalt u toch echt 2 dingen door elkaar.
    De stoel is niet volgens afspraak volledig op maat gemaakt EN de stoel had een defect in het rugframe.

    Tijdens het bezoek van de monteur op 5 mei is met een waterpas gekeken hoe scheef de stoel was.
    Er zat niemand in de stoel en er is nooit gesproken over hoe de stoel zit.
    Lekker zit de stoel niet als je schouders hoger zijn als je oren wanneer je met je armen op de leuningen zit. Dat is vrij logisch.

    U zegt dat er ondanks dat de stoel lekker zou zitten toch een herkeuze is aangeboden.
    Dat lijkt mij onlogisch … waarom zou je dan een herkeuze aanbieden als de stoel zo lekker zit?
    Er is toen dus ook nooit een herkeuze aangeboden!

    U schrijft ook dat u niet heeft kunnen nagaan of er verbetering is opgetreden omdat u de stoel niet heeft kunnen terugbrengen.
    Het rugframe is hersteld dus dat zal een verbetering opleveren maar de maatvoering is door u ongewijzigd gelaten. Hier zal dus geen verbetering hebben plaatsgevonden tenzij de stoel op miraculeuze wijze is gekrompen maar daar geloof ik niet in.
    Het zijn in feite niet alleen de armleuningen die te hoog zijn, de gehele stoel is te groot voor de beoogde gebruiker.

    U verwijst naar artikel 15 lid 2 maar dit is slechts van toepassing op het mankement in het rugframe.

    Resteert nog steeds hetzelfde probleem dat u niet conform afspraak heeft geleverd en volgens de voorwaarden van CBW heb ik dan het recht om de koop te ontbinden. Ik ben niet verplicht om een herkeuze te maken dus ik verwacht voor 3 augustus het volledige aankoopbedrag retour.
    Daarna zal ik de klacht voorleggen aan de geschillencommissie.

    Telefonisch heb ik hier niet aan toe te voegen omdat er bij schriftelijk contact geen misverstanden kunnen ontstaan.

    Het zou voor de transparantie ook prettig zijn als u uw reactie gewoon plaatst op klachtenkompas.

    Met vriendelijke groet,
    mw. Flanderhijn
  11. Auteur
    Prominent
    Datum
    Geachte mevrouw Flanderhijn,

    Hartelijk dank voor uw bericht.

    Om dit goed op te lossen zullen we met elkaar in (telefonisch) gesprek moeten gaan, wij staan hier voor open en wachten op reactie van u. U geeft aan dat er bij schriftelijk contact geen misverstanden kunnen ontstaan, echter kan soms iets op schrift anders overkomen dan bedoeld en daarom aangeboden alles na een telefonisch gesprek op schrift te zetten.

    In afwachting van uw (telefonische) reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Marjan
    Klantenservice Prominent
  12. Auteur
    wurly
    Datum
    Beste klantenservice Prominent,

    Afgelopen donderdag heb ik telefonisch contact gehad met Laura.
    Zij kon mij echter niet verder helpen en zou doorgeven dat ik had gebeld.
    Ik heb aangegeven dat ik niet in de gelegenheid ben om elke dag te bellen met uw klantenservice en toch graag een schriftelijke reactie zou ontvangen.
    Tot op heden heb ik niets meer vernomen van Prominent.
    Het is triest dat mijn moeder nog steeds geen goede stoel heeft.
    De “leenstoel”, die er al staat sinds 18 mei, is ook veel te groot waardoor ze ook niet goed bij de bedieningsknoppen kan komen en dus geen gebruik maakt van die stoel.
    Het wordt de hoogste tijd dat u het aankoopbedrag terug stort zodat we elders een passende stoel kunnen aanschaffen.

    Met vriendelijke groet,
    Mw Flanderhijn
  13. Auteur
    Prominent
    Datum
    Geachte mevrouw Flanderhijn,


    Vervelend om te lezen dat u niets meer heeft vernomen van Prominent. Uw gegevens zijn bij ons bekend en er zal in de loop van deze week contact met u worden opgenomen om alles uitgebreid te bespreken.

    Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


    Met vriendelijke groet,

    Jocelyn
    Klantenservice Prominent
  14. Auteur
    wurly
    Datum
    Geachte Jocelyn Klantenservice Prominent,

    Deze week heb ik weer geen reactie ontvangen.
    Zoals eerder aangekondigd is de klacht nu gedeponeerd bij de geschillencommissie.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. Flanderhijn
  15. Auteur
    wurly
    Datum
    Prominent heeft nog steeds niet gereageerd.
  16. Auteur
    wurly
    Datum
    Beste Prominent,

    Waarom heeft u nog steeds niet gereageerd?
    U heeft de stoel en de €4670.
    Wij hebben slechts een goedkope waardeloze leenstoel.
    Dit is geen goede reclame voor uw bedrijf!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
wurly
Datum
Uiteindelijke oplossing
Prominent heeft niets meer van zich laten horen! We wachten nu op een uitspraak van de geschillencommissie.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Prominent?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen