Klacht Prominent: Verkleuring en vlekken lederen op sta-op stoel na onderhoud met bijgeleverde onderhoudsset.

sad Niet opgelost
A. Bos

Mijn moeder heeft 2 jaar geleden een sta op stoel gekocht bij Prominent. Een dure stoel die zij zich net kon veroorloven omdat zij op deze nieuwe stoel korting kon krijgen daar hij volgens de verkoopster besteld was door iemand maar diegene had de bestelling geannuleerd. Dat zou vaker gebeuren en al gefabriceerde stoelen werden dan goedkoper aangeboden. Zij kreeg er ter onderhoud een 3in1 leder onderhoudsetje bij met gebruiksaanwijzing. Mijn moeder heeft meerdere lederen meubels welke zij goed en zonder problemen onderhoud. Verder hoefde zij het leer alleen maar stofvrij te houden. Nu wilde mijn moeder laatst alle lederen meubelen eens voorzien van een onderhoudslaagje. Zij gebruikte hiervoor het meegeleverde setje. De andere meubels knapten er mooi van op maar de armleuningen vd stoel v Prominent verkleurden tijdens het voorzichtig inwrijven naar een andere kleur, werden vlekkerig en het leek wel alsof ze er verf van af werd gewreven. Zij durfde de stoel niet verder ermee in te wrijven en belde gelijk met Prominent. Zij zouden binnen een uur terugbellen. Uiteindelijk kregen we na 3 uur contact via whattsapp. Er werd verteld dat het leer op armleuningen trentinoleder was en zeer gevoelig was voor vlekken. Verder werd er gezegd dat het onderhoudsetje voor onderhoud was en niet om het leer mee schoon te maken. Trentino zou een erg moelijke leersoort zijn qua vlekvorming maar het onderhoudsmiddel was wel het juiste middel wat zij gebruikt had. Op de vraag waarom het pas ging vlekken en verkleuren na gebruik van het middel kregen we geen antwoord en ook niet waarom dit niet was verteld tijdens de verkoop. Mijn moeder zou nooit een stoel hebben gekocht die alsnog een kleine 2000 euro kostte met leer op de leuningen die niet te behandelen was. Bijkomend vraag ik mij af welke leverancier dit soort leer op een zo kwetsbare plaats gebruikt. Een oplossing hadden ze wel voor mijn moeder. Zij kon de stoel op eigen kosten opnieuw laten bekleden. Haar klacht werd niet serieus genomen en aan de antwoorden te zien wordt het niet eens serieus gelezen. Mijn moeder is teleurgesteld en verdrietig. Zij vertelde altijd vol trots dat ze een goed product had gekocht bij Prominent. Dat bedrijf van de vele reclames, zei ze dan. Erg jammer.

De klacht serieus nemen en het oplossen op een voor ons bevredigende manier. Het bedrijf doet voorkomen alsof mijn moeder niet goed gehandeld heeft terwijl zij erg zuinig is op alles. Het bedrijf neemt niet eens de moeite om te komen kijken.

Prominent
    Geachte mevrouw Bos,

Erg jammer om te lezen dat u/uw moeder zich niet begrepen voelt door onze klantenservice. Dit is zeker niet onze bedoeling. De stoel in kwestie is inderdaad bekleed met Trentino leer, een open leersoort zonder toplaag. In de afgelopen 2 jaar is de stoel als het goed is vaker onderhouden met het onderhoudssetje (wij adviseren zeker 3 tot 4 keer per jaar het leer goed te voeden).
    Wanneer dit de eerste keer is dat de armlegger wordt behandeld kan het leer beschadigd zijn en verkleuren door het gebruik van de onderhoudslotion.

Wij zullen telefonisch contact met u opnemen om de gegevens van uw moeder in te kunnen zien.

Klantenservice Prominent

A. Bos
Contact met mij opnemen

Ook een klacht indienen over Prominent?