Klacht Promovendum: Promovendum probeert schade te verlagen met afhankelijke schadeexpertise

1971scorpion

In december 2016 heb ik grote wateroverlast gehad door ernstige lekkage, woning bouwjaar 2007. Promovendum zei dat ik contact op moest nemen met firma Hanselman. Hanselman is als internediair tussen Promovendum en de klant geplaatst. Daarvoor betaalt Promovendum een fee. Hanselman zei dat ik het zelf moest regelen. Hanselman blijkt ook de ingehuurde schade-expert van Promovendum. De expert die kwam was verschrikkelijk. Hij bagatelliseerde de hele boel. Nee dat lossen we wel even simpel op. Nee hoor de keuken is niet beschadigd. Oh dat droogt wel weer op en daar zie je dan niks meer van.

De loodgieter heeft op basis van een lekdetectierapport de drain in de douche vervangen. Het type drain was was niet meer beschikbaar en heeft hij vervangen door een nieuwe met chifon in de drain. Na de eerste douchebeurt liep de hele boel weer onder omdat er nog een lekkage bleek. Ook bleek de chifon door onderdruk leeggezogen te worden. Dit gaf vieze lucht uit de koof en erg hinderlijke borrelgeluiden vanuit de drain. De loodgieter heeft dit ook hersteld.

De werkelijke schade zijn een lekdetectierapport, het loodgieterswerk en de herstelkosten van wanden, tegelwerk, stuc- en schilderwerk. De facturen zijn gestuurd naar Promovendum en Hanselman, zegge rond de 8100 euro.

Hanselman heeft ook de schade opgenomen, 3300 euro onder deze feitelijke kosten. Na veel duwen en trekken heb ik als klant het schaderapport ontvangen, waarop allerlei kostenposten ontbraken. Ook bleken de facturen op een volkomen ondoorzichtige wijze uiteengerafeld. Daarop heb ik een klacht bij Promovendum ingediend.

Na veel gemail en gebel is door Hanselman een tweede rapport opgemaakt. Promovendum heeft daarna zonder mijn goedkeuring de case gesloten met nu een 1300 euro lager bedrag. De helft daarvan kan Promovendum (per telefoon vorige week, oktober 2017) niet verklaren. De andere helft zijn zogenaamde verbeteringen die niet nodig waren.

Ik heb een second opinion voorgesteld. Promovendum weigert deze kosten te betalen, ondanks het construct tussen Promovendum en Hanselman. Na mijn laatste klacht hoor ik niets meer van Promovendum. Ze sluiten de communicatie. Ik heb nu zelf een schade-expert ingeschakeld om de resterende 1300 euro ook vergoed te krijgen.

Al met al een afschuwelijke afhandeling tot dusver met Promovendum. Op het internet zie ik vergelijkbare ervaringen (http://wc-literatuur.nl/blog/het-leed-dat-verzekeren-heet-hoop-gezeik)

1. Op een respectvolle wijze met klanten communiceren door het probleem serieus te nemen
2. Alle kosten vergoeden (nog 1300 euro) en verantwoordelijkheid nemen.
3. Onafhankelijke expertise ook echt onafhankelijk maken
4. Excuses aanbieden aan elke klant waar cases op een dergelijke wijze worden afgehandeld.

Promovendum
    Beste heer ,

Bedankt voor uw bericht. Vervelend dat de afhandeling van uw lekkageschade niet naar wens is verlopen. Wij hebben opnieuw naar de afhandeling gekeken en hieronder vindt u onze reactie.

Uit controle van uw dossier is gebleken dat in eerste instantie een expertiserapport is opgesteld waarin niet alle door u gemaakte kosten waren opgenomen. Hierdoor heeft een aanpassing van het expertiserapport plaatsgevonden. Aan de hand van het aangepaste rapport hebben wij de schade verder met u geregeld binnen de dekking van uw verzekering. Er is geen reden om aan de inhoud van het laatste expertiserapport te twijfelen.

Zoals reeds per e-mail is gecommuniceerd, staat het u vrij om zelf een tweede expert in te schakelen indien u het niet eens bent met de beoordeling van de schade door de onafhankelijk expert waardoor reeds een rapport werd opgesteld.

Als u nog vragen heeft, laat het ons gerust weten. Wij helpen u graag!

Met vriendelijke groeten,

Armand -Webcareteam

1971scorpion
Uiteindelijke oplossing Er is geen reden? De schade is 1300 euro hoger. Natuurlijk twijfelt Promovendum niet aan het rapport. Immers dat zou drukken op de balans. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is iets dat bij Promovendum niet bekend is. Bovenstaande reactie is daar een bevestiging van. Feit is dat de helft van het lagere bedrag zelfs nog niet door Promovendum is verklaard, ze het schaderapport niet opleveren, terwijl ze dit wettig verplicht zijn en Promovendum feiten ontkent. Laat iedereen die dit leest een waarschuwing zijn om Promovendum als verzekeraar te kiezen.