Opgelost door Promovendum: Reclame met mijn persoonlijke details

sad Opgelost
D. Perets

Ik heb onlangs een brief van Promovendum ontvangen, met een advertentie van hun zorgverzekering. De brief was persoonlijk - er stond mijn naam en mijn huisadres erop (dus geen gewone reclame, maar wel een persoonlijke brief!). Vervelend, want ik ben NOOIT een klant van Promovendum geweest! Geen enkele verzekering van Promovendum tot nu toe. Dus ik vraag me af hoe ze mijn naam en mijn huisadres eigenlijk kennen. Voor een bedrijf die zorgverzekering aanbiedt, is zo'n aanpak van privacy echt opmerkelijk, vind ik.

Ik wil graag een uitleg horen hoe Promovendum mijn naam en mijn huisadres op een wettelijk toegestaan manier heeft gekregen. Uiteraard wil ik verder geen ongevraagde reclame van Promovendum ontvangen.

Promovendum
    Beste heer/ mevrouw Perets,

Ik begrijp dat onze post ongewenst is. Allereerst onze excuses hiervoor, dit is zeker niet onze bedoeling.

Daarnaast kan ik mij voorstellen dat u graag wilt weten hoe wij aan uw adres zijn gekomen wanneer u verder nog geen klant bij ons bent of bent geweest. Ik kan u aangeven dat wij uw adres aangeleverd hebben gekregen van het bedrijf EDM.
    Omdat u het niet op prijst stelt om post van ons te ontvangen zal ik uw adres direct verwijderen uit onze database.

In ieder geval bedankt voor uw melding. Ik wens u verder een fijne dag!

Vriendelijke groet,

Robert - Webcareteam Promovendum

D. Perets
Uiteindelijke oplossing De belofte is dat mijn gegevens per direct verwijderd zullen zijn. Ik hoop dat het zo ook gebeurd. Maar ik ben boos over de manier waarop Promovendum de gegevens van gebruikers bij een derde partij koopt om zo'n advertenties te versturen. Ik was natuurlijk ook geen klant van EDM, dus ik vind het zelfs illegaal dat ze mijn gegevens aan andere bedrijven verkopen. Het kopen van de gegevens is waarschijnlijk wel legaal (helaas), maar dit hoort gewoon niet! Uiteraard niet als je een zorgverzekeraar bent - privacy moet echt belangrijk zijn!