Opgelost door Promovendum: Vreemde opvatting over accessoires bij reisverzekering

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 77278
Gebruiker
André
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb een doorlopende reisverzekering bij Promovendum en ben een paar dagen geleden een tas met daarin o.a. mijn regenpak, handschoenen en een extra vizier erin van mijn motor verloren.

Promovendum weigert de schade te vergoeden om de volgende reden:

Volgens artikel 4.B.10 van de polisvoorwaarden zijn beschadiging, verlies of diefstal van of aan motorrijtuigen en accessoires uitgesloten van dekking op de polis. Het vizier en motorrijhandschoenen worden gezien als accessoires.

U vindt dat de het vizier en de handschoenen wel voor vergoeding in aanmerking moet komen, daar u deze zaken ziet als uitrusting. De definitie van accessoires is volgens de dikke van Dale bijbehorende zaken. Wij zijn van mening dat de handschoenen en het vizier binnen deze definitie vallen, daar deze zaken uitsluitend gebruikt worden bij het motorrijden.

De oplossing

Naar mijn mening vallen deze zaken toch echt onder uitrusting en niet onder accessoires.

Typisch een geval van een verzekering die wanhopig zoekt naar een mogelijkheid een artikel van toepassing te verklaren om maar niet uit te hoeven keren, bah!

Niet moeilijk doen en gewoon, hetgeen mij uitermate redelijk lijkt, de schade correct vergoeden.

3 reacties

  1. Auteur
    Promovendum
    Datum
    Beste heer Rouhof,Wat vervelend om te lezen dat u niet tevreden bent met de behandeling van uw schadeclaim.
    Uw klacht is door mij inmiddels kenbaar gemaakt aan de teamleider van ons schadeteam en hij zal vandaag nog contact met u opnemen. Vriendelijke groet,Marlon Hartog
    manager Klantcontact
  2. Auteur
    Promovendum
    Datum
    Beste heer Rouhof,
    Ik heb begrepen dat u inmiddels contact heeft gehad met mijn collega en dat aan u alsnog een passende oplossing is geboden.
    Langs deze weg wil ik u bedanken voor het uiten van uw klacht. Juist hierdoor kunnen wij onze dienstverlening steeds blijven verbeteren.
    Vriendelijke groet,
    Marlon Hartog
    manager Klantcontact
  3. Auteur
    André
    Datum
    De voorgestelde oplossing is wat mij betreft passend (de handschoenen worden toch vergoed, het vizier vormt volgens Promovendum nog steeds een accessoire). Ik vind het wel een beetje jammer dat hier eerst een klacht op Klachtenkompas.nl voor nodig was om deze oplossing te bereiken, mijn argumentatie is niet veranderd en de schadespecialist wees mijn claim zeer resoluut van de hand.
    De teamleider schadeteam was wel voor rede vatbaar.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
André
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Promovendum?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen