Opgelost door Pronto Wonen: Hoekbank gekocht met 'loszittende' stof.
Details
De klacht
Dit jaar hebben wij een hoekbank gekocht. Nadat de bank uitgepakt was, golfde de stof meteen al op het hoekstuk. Gebeld om klacht te melden; ik moest foto's doorsturen. Vervolgens kreeg ik te horen dat de klacht ongegrond was verklaard.Gereageerd dat ik het daar niet mee eens was. Toen kwam er iemand langs die het intern op zou nemen met zijn baas. Hij gaf zelf aan dat een bank een gebruiksvoorwerp is maar dat het niet vanaf de eerste dag al zou moeten 'bubbelen'.
Enige tijd later ontving ik de reactie dat de bank een gebruiksvoorwerp is, wat inhoudt dat deze vanaf dag 1 al losse stof zou kunnen vertonen. Oftewel we hebben een dure bank gekocht waarvan hij er nu al gebruikt uit ziet.
Inmiddels heb ik gebeld om juridisch advies in te winnen. Zij gaven ook aan dat een gebruiksvoorwerp wel slijtage mag gaan vertonen maar dat dat zo snel zichtbaar moet zijn.
De oplossing
Iemand vertelde mij dat zij dat ook had met haar bank (andere leverancier) en dat ze toen netjes de stof op het hoekstuk hebben opgespannen. Dat gebeurde wel vaker werd er gezegd. Zo'n oplossing lijkt me reëel.Uiteindelijke oplossing
- Status
- opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.