Opgelost door Pronto Wonen: Hoekbank gekocht met 'loszittende' stof.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 126303
Gebruiker
Ontevreden bankbezitster
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Dit jaar hebben wij een hoekbank gekocht. Nadat de bank uitgepakt was, golfde de stof meteen al op het hoekstuk. Gebeld om klacht te melden; ik moest foto's doorsturen. Vervolgens kreeg ik te horen dat de klacht ongegrond was verklaard.
Gereageerd dat ik het daar niet mee eens was. Toen kwam er iemand langs die het intern op zou nemen met zijn baas. Hij gaf zelf aan dat een bank een gebruiksvoorwerp is maar dat het niet vanaf de eerste dag al zou moeten 'bubbelen'.
Enige tijd later ontving ik de reactie dat de bank een gebruiksvoorwerp is, wat inhoudt dat deze vanaf dag 1 al losse stof zou kunnen vertonen. Oftewel we hebben een dure bank gekocht waarvan hij er nu al gebruikt uit ziet.
Inmiddels heb ik gebeld om juridisch advies in te winnen. Zij gaven ook aan dat een gebruiksvoorwerp wel slijtage mag gaan vertonen maar dat dat zo snel zichtbaar moet zijn.

De oplossing

Iemand vertelde mij dat zij dat ook had met haar bank (andere leverancier) en dat ze toen netjes de stof op het hoekstuk hebben opgespannen. Dat gebeurde wel vaker werd er gezegd. Zo'n oplossing lijkt me reëel.

7 reacties

  1. Auteur
    Pronto Wonen
    Datum
    Beste Terry-Kim,

    Kan je aangeven bij welke winkel je de bank gekocht hebt, dan gaan we kijken wat we voor je kunnen doen?

    Vriendelijke groet,
    Pronto Wonen
  2. Auteur
    Ontevreden bankbezitster
    Datum
    Bedankt voor uw reactie, de bank is in Alkmaar gekocht.
  3. Auteur
    Pronto Wonen
    Datum
    In overleg met de klant voorstel gedaan.
  4. Auteur
    Ontevreden bankbezitster
    Datum
    Jullie geven aan dat er in overleg met mij een voorstel is gedaan. Ik heb echter niets vernomen?
  5. Auteur
    Pronto Wonen
    Datum
    De winkel in Alkmaar heeft contact met u gehad.
  6. Auteur
    Pronto Wonen
    Datum
    In overleg met de klant opgelost.
  7. Auteur
    Ontevreden bankbezitster
    Datum
    De bank is naar volle tevredenheid gerepareerd!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ontevreden bankbezitster
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Pronto Wonen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen