Klacht Pronto Wonen: Ingedeukte armleuning fauteuil

J. Colpa

Op 7 april jl. hebben wij een bank en twee fauteuils gekocht bij Pronto. Binnen een half jaar vertoonde een fauteuil een ingezakte zitting. Dit probleem is verholpen op 30 januari jl. Het bleek een terechte klacht te zijn en derhalve een gebrek van de fauteuil zelf. In april jl. bleek dezelfde fauteuil wederom gebreken te vertonen. Dit keer zat er in de armleuning een deuk. Op 5 april een verzoek ingediend om dit gebrek te verhelpen. Op 15 mei jl. is er een monteur langsgekomen (Furniture Repair Centre). Tijdens de inspectie vertelde de monteur dat de kosten van de reparatie voor eigen rekening zouden gaan komen, omdat de klacht zou komen door puntbelasting, dus volgens hen een inwerking van buitenaf.
Op 27 mei jl. hebben wij Pronto in gebreke gesteld. Hierop hebben zij gereageerd: de klacht is niet gegrond, het is een inwerking van buitenaf. Pronto wil de kosten niet voor haar rekening nemen en geeft aan dat het buiten de garantie valt. Repareren kan, eigen kosten.

Gezien wij zorgvuldig omgaan en gebruik maken van de fauteuil en zelf niets kunnen doen aan het ontstaan van dit gebrek, verzoeken wij Pronto het gebrek van de fauteuil te herstellen. Wij verzoeken Pronto de armleuning van de fauteuil te herstellen en de kosten voor haar rekening te nemen.

Pronto Wonen is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Pronto Wonen?