Opgelost door Proveiling.nl: Ik heb een defecte tafel die niet te repareren is en daarom wil ik mijn geld terug.

sad Opgelost
# 520219
RodePeper#18

Ik heb een houten tafel gekocht die er zowel op de foto's als bij het ophalen prima uitzag. Echter, na een week al is het hout enorm gaan werken, waardoor ik tussen de planken van het blad kieren heb van ca 1 cm. Planken trekken krom waardoor ze scheuren. Bovendien is het onderstel, dat ook van hout is, ook gaan werken, ook hier zijn kieren ontstaan. Proveiling geeft aan dat ik terug naar Drachten kan komen om de tafel opnieuw te laten zetten (wat geen lange termijn oplossing is want wie weet wanneer het hout is uitgewerkt) of ik krijg 50 euro retour van de opdrachtgever uit coulance. Ik heb bijna 500 euro betaald voor de tafel, plus kosten voor transport van Drachten naar Bloemendaal plus een dag aan tijd. Het is echt een inferieur product dat nooit zo verkocht had mogen worden.

Ik heb er veel moeite mee dat Proveiling de opdrachtgever beschermt door mij te wijzen op de algemene voorwaarden en de artikelen waarin staat dat ik geen enkel recht heb op garantie, terwijl de opdrachtgever een inferieur product verkoopt.
De opdrachtgever mag de tafel komen ophalen en ik wil graag mijn geld terug of ik ontvang graag een serieuze vergoeding.

Proveiling.nl
    Beste klant, wij hebben u inmiddels een mail gestuurd met een passend voorstel. Met vriendelijke groet, Team ProVeiling.
    RodePeper#18
    We zijn in gesprek over wat een passend voorstel is.
    Proveiling.nl
    Wij zijn in afwachting van reactie van de klant.

RodePeper#18
Het voorstel dat ik heb gekregen is 1) de tafel terug brengen naar Drachten om de opdrachtgever alsnog de tafel te laten zetten of 2) de koop ontbinden en omzetten in een afkoop. De afkoopfactuur bedraagt 30% van het totale bedrag. Ik krijg dan 70% van de order teruggestort, zodra de tafel op de afhaallocatie in Drachten is afgeleverd. Alhoewel ik het nog steeds oneerlijk vind dat ik dan 30% (kosten Proveiling) moet betalen voor een product dat niet goed is en dat ik dan zelf weer terug moet brengen, ga ik wel akkoord met dit voorstel.

Ook een klacht indienen over Proveiling.nl?