Klacht ProVilla: Provilla heeft een niet passend kozijn geplaatst en een oplossing duurt al bijna een jaar

Frank

Mijn klacht gaat over Provilla, verkoper van Profel Kozijnen. Elke keer dat ik een reclame van Profel zie denk ik: ”doe het niet!” Mijn kozijn is door Provilla verkeerd ingemeten waardoor het helemaal krom staat en inmiddels wacht ik al 10 maanden op een oplossing. Weet dus waar je aan begin met Profel/ Provilla!

Hieronder een uitgebreide beschrijving van mijn ervaring.

In mei 2020 heb ik met Provilla een koopovereenkomst gesloten voor het leveren en monteren van zwarte aluminium kozijnen aan de voor- en achterzijde van mijn huis. Deze zouden, zo werd toen gezegd, in september of oktober 2020 geplaatst worden. De planning werd steeds uitgesteld en na vaak bellen van mijn kant komen ze in december 2020 de kozijnen plaatsen.

Bij het plaatsen blijkt dat er niet-passende onderdelen zijn geleverd waardoor de kozijnen aan de voorkant van het huis niet kunnen worden geplaatst. Ook is er verkeerde beglazing geleverd, die wel gemonteerd wordt maar later weer vervangen zal moeten worden. Vervolgens blijft het weken en maanden stil.

Na veel navraag door mij wordt ik in april gebeld en kunnen de kozijnen begin mei 2021 alsnog worden geplaatst. (ook alle beglazing wordt dan vervangen)

Op 28 mei zie ik voor het eerst een grote opening ontstaan tussen het kozijn en de vensterbank. Het kozijn blijkt bol te gaan staan door de opwarming. Ik meld het meteen via mail en ook telefonisch. Ik krijg weinig reactie en moet er zelf weer achteraan. Onder tussen trekt elke dag het kozijn krom bij de eerste zonnestralen. Begin juli komt er eindelijk iemand kijken, die aangeeft dat het kozijn inderdaad te krap is geplaatst. Vervolgens hoor ik een tijd niks, en weer moet ik zelf contact opnemen. 24 september wordt er opnieuw gekeken en op 13 oktober, 5 maanden na mijn eerste melding, worden er een paar schroeven en extra purschuim aangebracht. Ik geef meteen aan dat ik weinig vertrouwen heb ik deze oplossing en het kozijn blijft, inmiddels in de najaarszon, inderdaad nog steeds krom trekken van de opwarming. Ik blijf bellen en mailen. Op 17 december komt er pas weer een monteur langs en worden de stenen rond het kozijn bijgeslepen om het kozijn passend te maken. Op 21 december, met een klein winterzonnetje, blijkt het kozijn al weer bol te trekken. Ik geef ook dit meteen weer door en laat weten dat ik mij grote zorgen blijf maken. Als dit al gebeurt op de kortste dag van het jaar, hoe zal het dan van de zomer gaan?

In maart 2022 wordt de zon weer sterker en blijkt het probleem nog helemaal niet opgelost. Ik heb Provilla weer een mail gestuurd maar ik heb inmiddels na drie weken nog altijd geen reactie. Mijn geld hebben ze binnen, maar bijna twee jaar na mijn bestelling heb ik nog altijd niet gekregen wat ik toen besteld heb. Ik wil een passend kozijn dat niet krom trekt bij de eerste zonnestralen en dat ze dat proactief en snel regelen.
Ik denk dat er een nieuw kozijn geplaatst moet worden. Al twee keer zijn ze langs geweest om het "op te lossen". Ik wil graag een definitieve oplossing waar ook een bouwkundige of een expert van Profel zijn handen voor in het vuur durft te steken.

Wij vinden dat ProVilla hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over ProVilla?