Klacht Provital Pharma: Dreigbrieven over incasso

Danilo

Een pakket ontvangen, maar er bleek ook een niet door mij bestelde 'start verpakking' bij te zitten. Dat die erbij zou zitten was niet van tevoren duidelijk gemaakt en feitelijk ook niet als zodanig herkenbaar tenzij alle papieren en foldertjes (een heel pak!) nauwgezet zouden worden uitgeplozen op juridische voetangels en klemmen.
Dat proefpakket zou overigens alleen de verzenkosten bedragen, maar die zijn € 6,95 voor een pakketje tot 10 kg. Nu moest ik € 6,99 betalen dus die proefzending ter 'vrijblijvende kennismaking' zou eigenlijk € 0,04 waard zijn.
Toch wilden ze een maand later bijna € 80 van mijn rekening halen en dat is zonder machtiging mijnerzijds toch stelen? Intussen word ik bedreigd met incasso's en voorspelde hoge kosten in verband met de kantonrechter.
Door die pillen kreeg ik pijn. Ik heb ze dus vanwege die vrijblijvende kennismaking en op advies van mijn arts vrijwel onmiddellijk weg gegooid. Ik ga niet zeuren over genoegdoening of smartengeld.

Ik vind het verwarrend dat ik ongevraagd en zonder overleg vooraf een pakket ontvang waarvoor ik vervolgens een enorm bedrag moet betalen. De oorspronkelijk aangeboden en door mij betaalde kennismaking verliest zo al haar vrijblijvendheid. De handelwijze van Provital neigt op deze manier naar dwang of zelfs afpersing en dat lijkt me niet de bedoeling.

Provital Pharma is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Danilo
    Tja alweer een poosje - en ook hierop deze klacht - geen antwoord. Ik had op z'n minst een excuus verwacht of dat Provital geïnformeerd zouden hebben naar de hoed en de rand. Slechts eenmaal een telefoontje van een verwarde Amsterdammer die meende voor het incassobureau te werken, maar die heb ik verteld dat ik erop vertrouw dat de kantonrechter het met mijn overwegingen eens zou zijn.

Danilo

Ook een klacht indienen over Provital Pharma?