Klacht Provital Pharma: Toesturen van niet bestelde producten

Klachtnummer
# 108660
Gebruiker
Marise
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik kwam helaas via misleidende reclame hierin terecht bij het bedrijf Provital Pharma.
Ik dacht "het is toch gratis" maar na verder invullen van mijn gegevens bleken er wel ineens portkosten van 6,99 gevraagd te worden. Dit had ik al verdacht moeten vinden want een klein zakje dat door de brievenbus past, heeft niet zulke hoge portokosten. Na een half uur kreeg ik vreemde mails dat ik een incasso opdracht had gegeven en dat ik lid was geworden van Provital Pharma NL met alle gevolgen van dien. Meteen mij als lid uitgeschreven en de volgende dag gebeld dat ik niets wilde ontvangen, dit heb ik per mail bevestigd gekregen maar toch kwam er 5 dagen later een gratis proefzakje binnen met ook nog twee doosjes acaibessen die ik niet had besteld. Vervolgens zou ik binnen veertien dagen deze terug moeten sturen en weer zelf de portokosten moeten betalen. Ik vroeg om een antwoordnummer maar die hadden ze niet.

De oplossing

Intrekken incasso.
Antwoordnummer van Provital zodat ik de doosjes zonder nog eens 6,99 te moeten betalen kan terug sturen.

3 reacties

  1. Auteur
    Provital Pharma
    Datum
    Beste Marise,

    Wij hopen dat uw klacht inmiddels naar wens is afgehandeld en wij zo de onduidelijkheden voor u hebben opgelost. Mocht u nog vragen hebben neemt u dan gerust contact met ons op.

    Met vriendelijke groet,
    Priya

    Provital Pharma
    postbus 1137
    3330 CC Zwijndrecht
    085 - 4009090

  2. Auteur
    Marise
    Datum
    Goedendag,
    Wat er gebeurd is: De toegestuurde vervolgverzending heb ik in een envelop gedaan omdat de retourskosten dan goedkoper waren. Ik heb de retourskosten zelf betaald voor iets wat ik niet wilde ontvangen. Vervolgens is de aanmaning komen te vervallen. Daar was ik opgelucht over omdat ik mij onder druk gezet voelde door iets waar ik zelf niet om gevraagd had. Ik zou het een goede oplossing vinden als ik de retourskosten terug krijg. Het gaat om een gebaar van jullie kant.
  3. Auteur
    Provital Pharma
    Datum
    Beste Marise,

    Bedankt voor uw reactie.

    Conform de actievoorwaarden, waarmee u gedurende het bestelproces akkoord bent gegaan kunnen we helaas deze kosten niet vergoeden.

    Deze actievoorwaarden staan tevens vermeld in de orderbevestigingsmail, de betaalbevestigsmail en in de verzendbevestigingsmail, die naar het door u opgegeven e-mail adres gestuurd zijn. Daarnaast staan de actievoorwaarden vermeld op de factuur en de informatiefolder, die in het ontvangen pakket zat.

    Met vriendelijke groet,
    Marianne

    Provital Pharma
    postbus 1137
    3330 CC Zwijndrecht
    085 - 4009090

Ook een klacht indienen over Provital Pharma?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen