Klacht PVS Hoveniers: wanprestatie

Pennings

Op basis van een tuinarchitect kwam begin 2017 een offerte van PVS Hoveniers voor 9500 euro voor verbetering van de tuin welke zou moeten leiden tot vermindering van onderhoud. .Oa. het aanbrengen van bodembedekkers.
PVS heeft ons gegarandeerd dat als wij deze 9500 euro investering zouden doen, de tuin voor veel geringere kosten in perfecte staat zou kunnen worden gehouden. Echter PVS zag voor het jaar 2017 extra onderhoudsuren. Wij zijn met de offerte en een onderhoudscontract akkoord gegaan; eerste jaar 3500 en de andere vier jaren 2500 op jaarbasis.

U begrijpt het al; wij betaalden 9500 + 3500 nog vóór alle werkzaamheden waren begonnen in het volle vertrouwen dat PVS haar toezeggingen zou nakomen; in het contract stond letterlijk “Daarbij is uw tuin altijd netjes”.

Het aangenomen verbeterwerk werd al in februari 2017 uitgevoerd. Echter tot 1 juni 2017 (in een half jaar!) werden slechts 14 uren onderhoud gepleegd op een (al door ons dus al vooruit betaald) fiks budget. Het laatste onderhoud dateerde van 11 mei 2017 en de tuin was in juni bij lange na “niet netjes”.
Veel onkruid, veel snoeiwerk nodig etc. Onze plantenbakken waren nog steeds niet gevuld terwijl de door ons gekozen planten al weken in het `tuincentrum` van PVS stonden opgeslagen.
Zowel Hemelvaartsdag en Pinksteren zaten we met lege plantenbakken.

Op donderdag 1 juni 2017 vond -ondanks schriftelijke gemaakte afspraak- geen onderhoud plaats (wij waren toen in Parijs).
Email 23 mei 2017:
Donderdag 1 juni is prima.
Veel plezier!
[naam verwijderd door moderator]
PVS Hoveniers
Verstuurd vanaf mijn iPhone.

Voorafgaand aan 1 juni en dus na bovenstaande email zijn op 24 mei 2017 de directeuren [namen verwijderd door moderator] van PVS ter plaatse aanwezig geweest; het onderhoud op 1 juni werd nogmaals bevestigd maar –ondanks dat beiden heren de noodzaak voor snoeien zagen- kreeg ik geen uitsluitsel voor snoeiwerk op 1 juni 2017 want: druk, druk, druk.

Wij hadden tevens gevraagd om op die dag aandacht te schenken aan het sproeien van de bij PVS gekochte losse (hang/pot) planten i.v.m. onze afwezigheid.

Inmiddels hebben wij -PVS en ik -in overleg het onderhoudscontract ontbonden maar ontving ik tot op de dag van vandaag geen afrekening en dus ook niet een fiks gedeelte van mijn geld terug. PVS had al op 6 juni (!) had geschreven “binnen enkele dagen”.

Of ik zelf de hangplant moet betalen die door toedoen van PVS het loodje heeft gelegd, is mij dus ook nog niet bekend.

Geld voor onderhoud terug, nieuwe hangplant en of verrekening.

PVS Hoveniers
    Wij willen graag reageren op deze klacht van de heer Pennings. Het spijt ons ten eerste dat de heer Pennings deze weg heeft opgezocht om zijn beklag te doen. Wij doen normaliter geen uitspraken over onze cliënten op internet maar blijkbaar vindt de heer Penning dit de juiste weg. Wij hebben geen andere keus om hier op te reageren omdat de heer Pennings doelbewust schade probeert toe te brengen aan ons bedrijf. Wij willen dit graag onderbouwen.
    Wij vinden de klacht van de heer Pennings onterecht en we willen daar als volgt op reageren. De heer Pennings heeft bij ons een abonnement lopen voor zijn tuin. Deze loopt al vanaf 2016 en in 2017 is door tevredenheid van de heer Pennings besloten om het abonnement te verlengen. Sterker nog, Er was overeengekomen dat hij een bedrag vooruitbetaalde wat ook geschiedde.
    Er stond onderhoud ingepland voor 2017 maar blijkbaar ging het de heer Pennings niet snel genoeg. Op voorspraak van de heer Pennings hebben wij op 06 juni 2017 besloten om de samenwerking te beëindigen. De gewerkte uren (zelf opgegeven door de heer Pennings) zouden in mindering worden gebracht op het abonnement en wij zouden deze terug betalen.

Dat is inmiddels gebeurd . Wij betreuren het nogmaals dat de heer Pennings ondanks de afspraak die we hebben gemaakt zijn klacht, waarin we ons absoluut niet in herkennen, op internet te zetten. De heer Pennings is naar onze mening er dan ook niet op tot een oplossing te komen voor het geschil. Want die was er namelijk al………….

Pennings

Ook een klacht indienen over PVS Hoveniers?