Klacht PWN: watermeter vervanging oorzaakt hoge bedrag in jaarafrekeing factuur

Alice in wonderland

Mijn watermeter was vervangen in maart 2014 ,het water verbruik voor de 3 maanden was 53 m3. De nieuwe meter begon met 0 m3 van maart 2014 tot jan 2015 en de eindstaand was 198 m3, dus 53+198=251 m3 was het water verbruik voor 2014-2015 en ik heb betaald 49 euro en de voorschoot was 113 euro. dat was prima en ik ben met eens met PWN. het probleem begint toen ik kreeg de jaar afrekening voor dit jaar 2016. tot mijn verbazing , PWN heeft de198 m3 gebruikt als beginstaand en het nieuwe jaar eindstand die ik heb aan hun aangegeven 440 m3 , dus het jaarverbruik voor 2015-2016 is 440-198= 242 m3. en ik ga 131 euros aan hun betalen.(dat is te veel). PWN had moeten 251 m3 gebruiken in hun berekening in plaats van 198 m3. Deze 198 m3 is voor 10 maanden en dus PWN heeft profiteert van het water meter vervanging. ik ga elke maand rond 30 euro meer betalen door deze foutje. mijn buren hier in Den Helder hebben ook gemerkten verhoging in hun facturen. is dit express massaal foutje of wat.?

PWN had moeten 251 m3 gebruiken in hun berekening in plaats van 198 m3. Deze 198 m3 is voor 10 maanden en dus PWN heeft profiteert van het water meter vervanging. ik ga elke maand rond 30 euro meer betalen door deze foutje de voorschoot moet minder dan 100 euros worden. PWN berekent altijd voor 12 manden en gebruik het water verbruik voor 12 manden niet 10 manden of minder in hun jaarafrekening factuur.

Wij vinden dat PWN hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over PWN?