Klacht Q-Park: Onvolledige informatie website en bord tarieven parkeergarage

J. Jetten

Ingezonden mail naar Q-park:
Bij deze wil ik een klacht indienen. Het gaat om het volgende:
Dinsdag 2 juli jl. heb ik en een collega de auto geparkeerd in Q-Park Corio Center te Heerlen. Zelf reed ik om 17.52u de parkeergarage in en mijn collega om 17.54u. We hadden van tevoren de site geraadpleegd voor de tarieven. Hier stond het volgende: Maximaal avondtarief 18.00u – 06.00u € 5,-.
Aangezien we iets voor 18.00u binnen reden, hadden we verwacht dat we bij terugkomst omstreeks 22.20u ongeveer € 6,- moesten betalen (Het maximale tarief + 1 euro voor de minuten die we vóór 18.00u). Maar niets was minder waar zelf moest ik €12,- betalen en mijn collega € 11,-!!!
Hierop heb ik woensdag een medewerker van Q-park gebeld en zij zei dat als ik 6 minuten later was ingereden ik wel € 5,- had moeten betalen. Maar in ons geval rekent de meter het volle dagtarief.
Dit is toch hartstikke krom. Hierbij komt nog dat dit nergens vermeld staat, niet op de site en niet bij de parkeergarage zelf. Je parkeert je auto in een vrijwel lege parkeergarage en gaat ervan uit dat de meter vanaf 18.00u omschakelt naar het voordeligere avondtarief. Buiten op straat is parkeren na 18.00u overigens geheel gratis, maar daar was helaas geen plek.

Op deze klacht kreeg ik het volgende antwoord:
Hartelijk dank voor uw bericht en uw feedback.
De tarieven die wij hanteren staan duidelijk vermeldt op onze website, zo ook de tarieven van Heerlen Corio Center https://www.q-park.nl/nl-nl/parkeren/heerlen/corio-center/. Zoals u kunt zien geldt het avondtarief inderdaad pas als u inrijdt vanaf 18:00 uur. Dit schakelt niet automatisch bij, vanwege het feit dat er ook klanten zijn die bijvoorbeeld om 14:00 uur inrijden en om 18:30 uur weer uitrijden. Dit zou dan ook betekenen dat, omdat zij na 18:00 uur geparkeerd hebben, zij alleen het tarief van €5,- zouden moeten betalen. Om deze reden geldt het tarief alleen voor klanten die parkeren tussen 18:00 - 06:00 uur. Overigens staan deze tarieven ook vermeldt op de borden in de parkeergarage.

Hierop mijn reactie:
Ik ben nog steeds niet tevreden met het antwoord dat u geeft. Het voorbeeld dat u geeft kun je namelijk ook anders invullen en is ook veel logischer: de klant die om 14.00u inrijdt, betaalt tot 18.00u het volle tarief en daarna het gereduceerde avondtarief per tijdsinterval, dus zeker geen 5 euro zoals u aangeeft, maar meer.

Duidelijker aangeven (op website en in parkeergarage) dat als je voor 18.00u inrijdt met het hoge tarief wordt doorgerekend. Ik blijf het echter belachelijk vinden dat men na sluitingstijd van de winkels gewoon het volle tarief blijft tellen.

Bijlagen

Wij vinden dat Q-Park hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Q-Park?