Klacht Qbuzz: Ik voelde mij beledigd, gekleineerd en gediscrimineerd door de buschauffeur

Boos

Vandaag dinsdag 22 maart stond ik op de halte westerhaven te Groningen te wachten op een bus die richting Groningen station ging.

Buslijn 7 richting Vinkhuizen via Hoofdstation kwam hier aan om 16:03 . Met een vrouwelijke buschauffeur achter het stuur. Voor op de bus stond het nummer 704 (ik weet niet waar dit voor staat)

Ik had hiervoor snel een broodje gekocht. Omdat ik mij moest haasten om op het station te komen, heb ik het broodje niet kunnen eten. Dus wilde ik dit broodje voordat ik de bus instapte in mijn tas doen.

Toen de bus aankwam en de vrouw zag mij het broodje proberen in de tas te doen zei ze :" Je mag de bus niet in met eten en/of drinken". Ik probeerde hier uit te leggen dat ik niet ging eten en dat ik het broodje in mijn tas wilde doen en dat ik echt de volgende bus vanaf het station niet mocht missen. Waar ze op antwoorde met :"Ja ik weet dat het broodje niet in je tas blijft ik heb dit vaak genoeg meegemaakt". Terwijl ze tegen mij aan het praten was wierp ze mij geen één blik, ze was alleen maar voor zich of om haar heen aan het kijken. Na dat ze mij geweigerd had, kwam er een ander dame met drinken in haar handen inchecken en zij werd wel toegelaten

Ik ben een buitenlandse volwassen vrouw en ik had het gevoel alsof zij tegen mij praatte alsof ik 13 jaar was. Ik voelde mij beledigd, gekleineerd en daarnaast ook gediscrimineerd.

Het bedrijf moet zijn/haar medewerkers aanspreken op dit soort gedrag. Het mag en kan niet dat sommige medewerkers zo met mensen om kunnen gaan van welke ras dan ook.

Wij vinden dat Qbuzz hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Qbuzz?