Klacht Qbuzz: Onverantwoordelijk rijgedrag Qbuzz buschauffeur

Klachtnummer
# 98979
Gebruiker
Wbiemans
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Mijn dochter stapt in de bus en direct na het inchecken trekt de chauffeur op. Gevolg: mijn dochter verliest haar evenwicht, valt met haar hand tegen een paal en breekt zo de OV-kaart doormidden. De klacht is ingediend bij Qbuzz, maar:
1. Qbuzz schuift doodleuk de verantwoordelijkheid naar de klant. Had ze maar een beschermhoesje moeten gebruiken!
2. Qbuzz biedt op geen enkele wijze verontschuldigingen aan.
3. Qbuzz geeft aan dat hiermee de zaak afgedaan is en verdere correspondentie niet mogelijk is.

Ik vind dit uitermate gemakzuchtig, onprofessioneel en ronduit schandalig. Wat als het een slecht ter been zijnde bejaarde was geweest die haar evenwicht had verloren? Zo iemand zou haar heup kunnen breken door dit soort gedrag! Dit is typisch een voorbeeld van een bedrijf dat haar klanten en het begrip 'klantenservice' niet serieus neemt. Klachten worden gewoon afgedaan met een eenvoudig standaardmailtje, waar je als klant dan ook nog eens 1.5 week op moet wachten!

De oplossing

Misschien is Qbuzz inderdaad van mening dat dit voorkomen had kunnen worden door een beschermhoesje te gebruiken (hetgeen ik overigens bestrijd). Maar hoe netjes was het dan geweest als ze hun excuses hadden aangeboden voor het voorval en uit eigen beweging een beschermhoesje hadden opgestuurd. Dan voel je je als klant tenminste serieus genomen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Qbuzz hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Qbuzz?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen