Klacht QPlaza: Qplaza levert ondeugdelijke Samsung TV

Boelee

In april 2013 heb ik een TV besteld bij de firma QPlaza, die geschikt is voor ontvangst van Nederlandse satellietprogramma's door middel van een z.g. CI+ card. Aan de geleverde TV bleek het nodige te mankeren: de plastic verpakking was opengescheurd, diverse bijbehorende onderdelen waaronder een de CI adapter ontbraken en de modelcode van de TV geeft aan dat deze geproduceerd is voor de Duitse markt. Bij navraag heeft de servicedesk van Samsung mij tot 2 keer toe verzekerd dat deze TV niet geschikt is voor ontvangst van Nederlandse TV-programma's met behulp van een CI+ card. QPlaza gaat niet in op mijn verzoek om een voorstel te doen voor een oplossing. Op E-mails en telefoontjes wordt door QPlaza (directeur Wil Verhagen) niet gereageerd. De TV is dus onbruikbaar is en ik betaal maandelijks 24,95 Euro abonnementskosten aan Canal Digitaal zonder dat ik de programma’s kan ontvangen. Een uitgebreide omschrijving van de klacht is beschikbaar.

Gezien de onwil van QPlaza om een voorstel te doen voor een oplossing verlang ik het volgende:
1. het ongedaan maken van de koop door terugstorten van het aankoopbedrag van € 541,50 inclusief BTW en verzendkosten.
2. QPlaza draagt zorg voor het ophalen van de TV op het adres Plantagekade 7 te Amsterdam en brengt daarvoor geen kosten in rekening.
3. QPlaza betaalt een vergoeding voor de kosten van het abonnement CanalDigitaal gedurende de periode 23 april t/m 26 mei (1 maand). Dit bedrag bedraagt € 24,95.

QPlaza
    Geachte heer,Naar aanleiding van uw klacht kunnen wij het volgende hierover aan u mededelen.
    In eerste instantie geeft u aan bepaalde onderdelen behorende bij dit toestel niet aanwezig zijn zoals de Net snoer, CI Adapter, Scartkabel en de 3D brillen.
    Bij de Samsung UE-32ES6580 behoren volgens Samsung geen 3D brillen bij te zitten, de scartkabel is een verloop kabeltje en is bijgevoegd in de zak met acceroise waarbij tevens de CI adapter is bijgevoegd. Na onderzoek in ons magazijn is gebleken dat de netsnoer niet is bijgevoegd bij uw toestel en deze zal dan ook nagezonden worden.
    Dan geeft u aan dat u het functioneren van dit toestel niet heeft geprobeerd, als u dit wel gedaan had kunt u zien in het menu bij het installeren van digitale TV dat u de keuze kunt maken uit Ziggo, UPC en Canale Digitaal.
    Een toestel wat uit het buitenland komt kent geen Ziggo of UPC daar deze kabelproviders alleen bekend zijn in Nederland en niet in het buitenland. Hierbij willen wij daar dan ook bij aangeven dat dit toestel terdege geschikt is voor de Nederlandse markt, waar u dus gewoon canale digitaal op kunt installeren!
    Daarnaast heeft u de volledige garantie van 2 jaar van Samsung Nederland.
    In onze optiek hebben wij normaal een deugdelijk artikel aan u geleverd en kunnen dan ook niet verder op deze klacht in gaan.
    Hopende u hierbij voldoende geinformeerd te hebben en tot nader inlichtingen bereid, verblijven wijMet vriendelijke groet,Klantenservice Qplaza
    QPlaza
    Geachte heer,Wat wij in ons eerste contact al hebben verteld is dat uw toestel voor de Nederlandse markt is geconfigureerd en normaal is te gebruiken voor Ziggo, UPC en canaal digitaal. U heeft de normale garantie van 2 jaar met de volledige ondersteuning van Samsung Nederland.met vriendelijke groet
    QPlaza
    Wij hebben u al via een reactie van het thuiswinkel waarborg hierover bericht !

Boelee

Ook een klacht indienen over QPlaza?