Klacht Qurrent: Administratieve chaos en onterecht dreigen met incasso

T

Sinds dat ik half 2017 klant ben bij Qurrent, heb ik zeer veel moeite moeten doen om facturen te krijgen.Omgekeerde wereld, maar om een stuwmeer aan facturen te voorkomen moet je wat. Men loopt nog steeds op achter, met als achtergrond smoesjes dat de getallen van de slimme meter niet te verwerken waren voor het "slimme energie contract". Dat men het energieverbruik kan aanpassen op de prijs die elk uur varieert vond ik een geweldig initiatief. Daarom heb ik het zolang volgehouden tot nu. Door een aantal facturen die men niet meer automatisch kon afschrijven door de kennelijk administratieve chaos, bleef niets anders over om in september een deel handmatig over te schrijven. Het bedrag was per mail verstuurd en bestond uit 2 bedragen. Het opgetelde bedrag daarin was ook alweer fout! Bij handmatig overschrijven bleek, dat ik 1 cent! te kort had overgeschreven. Gevolg: Een brief met de ontbinding van het klantcontract en dreigen met een incassobureau. Ongeloofelijk dit! Een verwijzing naar "ondanks meerdere malen telefonisch contact in de brief is helemaal het toppunt. Die telefoontjes kwamen namelijk niet van Qurrent, maar van mij. De ene cent heb ik uiteraard per ommegaande overgeschreven. Had men daar vooraf contact over gehad per mail of telefoon had ik dat ook gedaan uiteraard. Qurrent wil schijnbaar geen klanten. Deze behandeling is bij de beesten af. Erg spijtig. Juist omdat het idee achter het "slimme energie contract" echt wel kansrijk was m.i. om een egalere stroomafname te realiseren en klanten invloed te laten uitoefenen op de tarieven. Graag de Q-box weer ophalen Qurrent en per ommegaande het bedrag wat ik daarvoor betaald heb crediteren! Ik ben er nu echt klaar mee. Dit kost veel te veel "energie" van mijn kant. Een goede service en administratie bij het betreffende energiebedrijf is ook wat waard.

Excuses, brief waarin bevestigd wordt dat geen incasso wordt ingeschakeld, ophalen Q-box en per ommegaande crediteren.

T
    Nog geen respons van Qurrent. Graag alsnog.
    T
    En nog steeds geen reactie.....
    Maarrrrrr, wel een nieuwe aanmaning terwijl het om een zeer recente factuur gaat die automatisch zou moeten worden afgeschreven. In deze aanmaning ook nog de euvele moed om te beweren: na verschillende telefonische contacten". De enige die steeds contact opneemt ben ik zelf. Zo ook nu weer. Wat bleek, de automatische afschrijving lukte niet. Op zich al vreemd. Dit hoort Qurrent met de bank te regelen. Met deze incasso ben ik tenslotte akkoord gegaan. Maar ipv een aanmaning had men dat ook gewoon kunnen zeggen toch!? Kwestie van handmatig overschrijven en klaar. Klantvriendelijkheid nergens zichtbaar bij Qurrent. Nog steeds niet.
    T
    Ter voorkomen van sluiting van de kacht: Nog geen respons.....
    T
    Een excuus is gemaakt. Ik wil graag nog de bevestiging, dat niet dezelfde trammelant ontstaat over facturen van juni dit jaar en later. Van die facturen dus nog niets vernomen tot op heden. Ik ga zelf niet voor de 100e keer bellen. En ik verwacht al helemaal geen dreigementen meer betreffende aanmaningen en incasso.

T
Een excuus voor de gigantische problemen met de facturatie is uiteindelijk gegeven. Helaas na de factuur van mei 2018 nog geen nieuwe facturen ontvangen. Inmiddels dus alweer een half jaar! op achter met de facturatie. Schandalig gewoonweg. Kan er niets anders van maken.

Ook een klacht indienen over Qurrent?