Klacht Qurrent: betalingsachterstand Qurrent en dan incassoburo TKB eropaf sturen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 420053
Gebruiker
miesj
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Ik scheen een betalingsachterstand te hebben bij Qurrent ondanks een automatisch incasso en het gaat hier om de jaarrekening die ik 27-09-2019 geregen heb.
Verder geen mails meer ontvangen, ook omdat ik automatisch van Qurrent naar Greenchoice gegaan ben.
Tot 16-01-2020 er een brief van incasso buro TKB op de mat lag.
Gebeld met Qurrent, zij kunnen me niet meer helpen aangezien ze t naar TKB hebben overgedaan.
Mail naar TKB gestuurd:

Hierbij benader ik U aangezien ik een schrijven heb gekregen van jullie over een betalingsachterstand bij Qurrent.

Ik heb vrijdag meteen contact opgenomen met Qurrent over de vraag hoe dit mogelijk is aangezien al mijn betalingen door middel van een automatisch incasso betaald worden.
Men kon mij vrij weinig vertellen hoe dit is gebeurd en beweerde dat ze mij gebeld en gesproken hebben op 3 januari. Nou ik heb ze niet aan de lijn gehad en zeker niet gesproken. Na wat aandringen hebben ze mij t betreffende 030 nummer genoemd waar ik helemaal niet op bereikbaar ben want ik heb alleen maar een 06 nummer.
Ook beweerde men dat ik een mail heb gekregen op 3 januari. Deze mail heb ik ook niet gekregen want mijn laatste correspondentie met Qurrent is geweest op 3 oktober 2019 betreffende de eindnota aangezien mijn energie levering automatisch over is gegaan op Greenchoice.
En ja de eindnota was €100,40 en ik nam aan dat dit automatisch werd geïncasseerd zoals in de brief stond (zie bijlage)
Hier staat duidelijk:
Je dient nog € 100,40 bij te betalen. Dit bedrag wordt na verrekening met eventueel openstaand saldo binnen 14 dagen geïncasseerd van rekeningnummer NL09RABO0310663733.

Wilt U met Qurrent contact opnemen dat ik zo spoedig mogelijk de betaling van €100,40 wil doen maar niet bereid ben de €40,51 incassokosten te betalen en dat Qurrent deze kosten op zich moeten nemen.
In afwachting op Uw antwoord verblijf ik.
Met vriendelijke groet,

Michel Wittens

Vandaag eindelijk reactie van TKB:
Geachte heer/mevrouw,
Vriendelijk dank voor uw e-mail.
Uw relatie Qurrent Nederland B.V. heeft tevergeefs geprobeerd uw betaling automatisch te incasseren. Helaas is dit niet gelukt en blijft u zelf verantwoordelijk voor de betalingen als een automatische incasso niet geslaagd is. Qurrent Nederland B.V. heeft u dit laten weten via de verzending van diverse herinneringen (bijgaand).
Wij verzoeken u het bedrag van € 140,91 vóór 3 februari 2020 over te maken op rekening van TKB B.V.

Wat een flut bedrijf die Qurrent,

Gewenste oplossing

kwijtschelding van de €40,51 incasso kosten en dan maak ik zo snel mogelijk de €100,40 over
Geboden oplossing
kon gewoon dokken ondanks dat het probleem bij qurrent lag. ben er helemaal klaar mee. flut bedrijf mogen bellen hoe lang mijn opzegtermijn is en dan snel overstappen
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    miesj
    Datum
    Hey
    Anwtwoord op mijn laatste mail duurde te lang dus heb heft in eigen hand genomen. Ik heb de €100,40 direct naar Qurrent overgemaakt, dit in een mail aan incassobureau verteld en dat zij de €40 kosten maar bij Qurrent moeten verhalen. Had ook nog contact gehad met de bank of hun konden nagaan waarom de automatische incasso niet gelukt was maar konden niks vinden. Geen incasso blokkade en voldoende saldo. Dus laat Qurrent nu maar eens bewijzen waarom men niet automatisch konden incasseren.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Qurrent?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen