Klacht Qurrent: Dwang tot betaling van ongegronde reden.

Mr F.E. Vogel

Vorig jaar (2018) was Qurrent mijn provider.
Ik betaalde € 202,00 per maand.Dit jaar (2019) bleef ik bij Qurrent.
Echter kreeg ik op 19 februari 2019, zonder enige afstemming of toestemming van mij, een bedrag te betalen van € 284,00 per maand. Dit bedrag had Qurrent van mijn bankrekening reeds geind.
Hier was ik totaal niet mee eens. Qurrent heeft , zonder afstemming met mij, zo maar niet de toestemming gekregen om dit bedrag van mijn rekening af te halen. Dit zonder voorafgaande overleg of waarschuwing.
Dit bedrag had ik direct gestorneerd en Qurrent meegedeeld dat ik hierover boos ben. Op 21-02-2019 kreeg ik van Qurrent per mail een bericht dat ik een nieuw termijnbedag van ze kreeg. Het bedrag per maand is € 242,00.
Dit bedrag heb ik inmiddels aan Qurrent overgemaakt.
Echter kreeg ik van Qurrent nog een aanmaning om het resterend bedrag te voldoen. Indien ik dit niet deed, dreigt Qurrent mij te confronteren met buitengerechtelijke incassokosten ad. € 42,60. Daarnaast dreigen ze met incasseren van de wettelijke rente.
Dit is toch te gek voor woorden. Mijn vorige maandbedrag was € 202,00.
Qurrent stelt: is de wijziging van het termijnbedrag op of na de 8e van de maand, dan wordt het oude termijnbedrag nog geincasseerd.
Het oude termijnbedrag was € 202,00. Dan had Qurrent dit bedrag moeten incasseren. Niet een mij onbekend bedrag, dat zo uit de hemel is neergekomen van € 284,00! Van dit bedrag heb en had ik geen weet. Nooit over gecommuniceerd met Qurrent.

Verontschuldigingen aanbieden. Hun dreigementen (incassokosten en wettelijke rente) intrekken en beterschap met hun administratie.

Qurrent
    Geachte meneer Vogel,

Wij vinden het vervelend dat u te maken heeft gekregen met een onaangekondigde verhoging van uw termijnbedrag en dreigementen dat extra incassokosten in rekening gebracht worden indien u deze niet betaalt. Wij bieden u daar onze oprechte excuses voor aan.

Wij hebben de termijnbedrag-wijziging met terugwerkende kracht teruggedraaid. De ontvangen betalingsherinneringen en -dreigementen trekken wij bij deze in.

Wij doen er alles aan om onze dienstverlening te verbeteren en nemen daarom uw klacht ook mee in de evaluatie van onze dienstverlening.

Vriendelijke groet,
    Koen