Klacht Qurrent: EIndnota van 1000 euro

Frank&Joyce

Deze week ontving ik de eindnota van Qurrent. Hierin wordt gesteld dat ik ongeveer € 1.000,- moet bijbetalen, vanwege klaarblijkelijk meergebruik in de afgelopen 10 maanden. Voor mij is dit onbegrijpelijk, aangezien we in juni 2018 nog een teruggave kregen van € 117,85. Een analyse van de eindnota leert mij dat:
• De energietarieven waarmee gerekend is aanzienlijk zijn gestegen:
o Voor elektriciteit 20% tot zelfs 60% in de laatste maanden van 2018 en 2019
o Voor gas bedroeg dit 40% in Q4 2018 en 25% in Q1 201
• Wij dus blijkbaar op een variabel contract zijn gezet. Ik ben daar nooit over geïnformeerd
• Telefonisch begreep ik eerder dat er een foutief email adres was gebruikt, en ik daardoor niet op de hoogte was
• Ik heb dit foutieve email adres nooit doorgegeven, er werd gezegd dat dit mijn verantwoordelijkheid was maar ik heb zeker geen incorrect email adres doorgegeven
• Doordat dit foute email adres is gebruikt, ben ik ook nooit geïnformeerd dat ik meterstanden moest doorgeven
• Vandaar dat alle berekeningen hebben plaatsgevonden op het voor mij zeer onvoordelige variabele tarief
• Er heeft pas in februari 2019, onaangekondigd, een aanpassing plaatsgevonden van het maandtarief.

Ik wens niet een dergelijke hoge eindafrekening te betalen, omdat er bij jullie een verkeerd email adres stond genoteerd. Het gaat niet om enkele tientjes, maar om bijna € 1000,-. Dat vind ik absurd. Onze maandbedrag was al 170 euro, dus ook niet heel weinig.

Geen eindnota van 1000 euro
Hoezo wordt het meergebruik alleen op de laatste maanden gerekend?
Wij zijn op het verkeerde spoor gezet omdat wij in juni 2018 nog geld terug kregen
Ons maand bedrag is vorige maand pas aangepast van 75 euro per maand
Pas na deze aanpassing, toen wij contact opnamen, werd ons een eindnota van 1000 euro gepresenteerd.
Foutief email adres is door jullie ingevoerd. Waarom ons dan niet per post informeren of per telefoon als wij geen meterstanden doorgeven.
Waarom geld teruggeven als jullie geen meterstanden hebben

Frank&Joyce
    Een week verder, en er is nog geen reactie van Qurrent...
    Frank&Joyce
    Weer een week verder, en nog niets....
    Qurrent
    Beste Frank,

Wij hebben de klacht inmiddels besproken en ik heb net mijn reactie naar je gemaild.

Vriendelijke groet,
    Koen

Ook een klacht indienen over Qurrent?