Klacht Qurrent: Geen contract en toch blijft Qurrent mij bestoken alsof ik een klant ben, die inmiddels niet betaald

Klachtnummer
# 347340
Gebruiker
blijmetdezon
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik een mijn partner zijn een aantal jaren klant van Qurrent. Bij toeval staat het contract op naam van mijn partner. In verband met het plaatsten van zonnepanelen en de teruggave van BTW als zelfstandige wilde ik het contract op mijn naam zetten. Dit blijkt onmogelijk en ondanks een verlengingsaanbod (gunstig) moest ik een nieuw contract afsluiten. Toen ik het nieuwe voorstel kreeg, waren de energielasten aanzienlijk verhoogd, zelfs hoger dan op dat moment op de website werd aangeboden. Ik ben niet akkoord gegaan met dit nieuwe contract en heb dit mondeling en schriftelijk kenbaar gemaakt. Na diverse mails over het opgeven van de meterstanden, tot een geschat verbruik, kreeg ik vandaag de melding dat het voorschot nog steeds niet is betaald en ik achterstand oploop. HOEZO... ik heb geen contract en ondanks meer dan 5 telefoontjes, 5 reacties via de mail, ben ik een maand verder. Het lijkt mij een vrij simpele administratieve handeling.

De oplossing

Alle gegevens uit hun bestand halen, zodat ik geen correspondentie meer krijg. het zou aardig zijn als dit gepaard gaat met excuses vanwege het ongemak, in plaats van geautomatiseerde standaardmail.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Qurrent?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen