Klacht Qurrent: Onterecht incassoprocedure opgestart
Details
Klacht
Ik kreeg van incassobureau TKB een brief waarin ik gesommeerd werd om een bedrag van ca 560 euro te betalen wegens achterstanden in termijnbedragen. Dit bevreemde mij zeer want in de 2 jaar dat ik stroom afnam van Qurrent werd alles automatisch afgeschreven. Ik vertrouwde het incassobedrijf niet dus belde toch maar even met Qurrent. Ze weigerden ook maar iets na te kijken of er nog openstaande termijnen verschuldigd waren. Ik werd meteen weggezet als 'wéér zo'n wanbetaler...'. Dit gaf mij een bijzonder onprettig gevoel terwijl e.e.a. blijkbaar terug te voeren is op de chaotische administratie bij dat bedrijf. Ik had mij natuurlijk oostindisch doof kunnen houden, maar ik heb uiteindelijk toch maar alle bankbetalingen, jaar afrekening én eindafrekening naar het incassobureau gestuurd om overal vanaf te zijn. Ik vind het ongelooflijk dat ik zoveel uitzoekwerk had (waarbij ik blij mag zijn dat ik mijn administratie wél op orde heb) terwijl bij Qurrent van alles fout gaat en hun (ex-)klanten afgepoeierd worden aan de telefoon. Of zou het met dat voorvoegsel 'ex' te maken hebben??? Ik heb in elk geval mijn lesje geleerd: nooit meer zaken doen met dat bedrijf.Gewenste oplossing
Op zijn minst een verontschuldiging.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.