Klacht Qurrent: Onterecht incassoprocedure opgestart

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 498493
Gebruiker
H Jacobs
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Ik kreeg van incassobureau TKB een brief waarin ik gesommeerd werd om een bedrag van ca 560 euro te betalen wegens achterstanden in termijnbedragen. Dit bevreemde mij zeer want in de 2 jaar dat ik stroom afnam van Qurrent werd alles automatisch afgeschreven. Ik vertrouwde het incassobedrijf niet dus belde toch maar even met Qurrent. Ze weigerden ook maar iets na te kijken of er nog openstaande termijnen verschuldigd waren. Ik werd meteen weggezet als 'wéér zo'n wanbetaler...'. Dit gaf mij een bijzonder onprettig gevoel terwijl e.e.a. blijkbaar terug te voeren is op de chaotische administratie bij dat bedrijf. Ik had mij natuurlijk oostindisch doof kunnen houden, maar ik heb uiteindelijk toch maar alle bankbetalingen, jaar afrekening én eindafrekening naar het incassobureau gestuurd om overal vanaf te zijn. Ik vind het ongelooflijk dat ik zoveel uitzoekwerk had (waarbij ik blij mag zijn dat ik mijn administratie wél op orde heb) terwijl bij Qurrent van alles fout gaat en hun (ex-)klanten afgepoeierd worden aan de telefoon. Of zou het met dat voorvoegsel 'ex' te maken hebben??? Ik heb in elk geval mijn lesje geleerd: nooit meer zaken doen met dat bedrijf.

Gewenste oplossing

Op zijn minst een verontschuldiging.
Geboden oplossing
Niet van zich laten horen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

2 reacties

  1. Auteur
    H Jacobs
    Datum
    Qurrent zwijgt in alle talen. Neemt niet weg dat ik reactie verwacht van dit bedrijf.
  2. Auteur
    H Jacobs
    Datum
    Qurrrent persisteert in zijn eigen administratieve chaos. Zolang er geen reactie komt van dit bedrijf zal deze klacht on der de aandacht blijven worden gebracht.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Qurrent?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen