Klacht Qurrent: Qurrent houdt niet van zuinige gebruikers en telt dubbel

M.J. Schuring

Toen we hier net kwamen wonen moesten we 57 euro per maand voor electra betalen ivm onze voorgangers. Na 3 maanden gaf ik onze werkelijke meterstanden door en kwamen we op 35 euro per maand.
Echter sinds een paar maanden woon ik alleen, dus gaf ik na 2 maanden het werkelijk verbruik cq meterstanden door.
Daar zaten ze niet op te wachten. Het kostte me nog 2 maanden om mbv werkelijke meterstanden het op 20 euro te zetten en van mijn rekening, maar lager willen ze niet gaan.
Omdat ze ervan uitgaan dat ik meer verbruik dan 1 van 2 personen. Wat echter niet het geval is en de meterstanden spreken boekdelen.
Alleen die geloven ze dus niet en ze weigeren het bedrag te verlagen.
Andere energieleveranciers hebben mbv mijn meterstanden uitgerekend dat ik zonder welkomstkorting slechts op 15 euro per maand zit.
Qurrent echter weigert en wil nog steeds van 2 personen uitgaan en gelooft mij en mijn werkelijke meterstanden niet.
Ze hebben me al een nieuw contract aangeboden voor 2 personen voor 20 euro per maand.
Dus nu heb ik er ook nog eens een hard hoofd in dat Qurrent bij de jaarrekening niet heel erg moeilijk gaat doen en de werkelijke meterstanden niet accepteert. En nu maar hopen dat ik geen foto hoef te maken van mijn meter en/of mijn meter niet gecontroleerd wordt door bijv. stedin.

Minstens excuses en accepteren dat er zuinige gebruikers zijn, die groener zijn dan zij. En doen wat ze hebben beloofd.

Qurrent
    Beste meneer Schuring.

Bedankt voor uw feedback.

Vandaag heb ik u telefonisch gesproken over uw maandbedrag. In het gesprek kwam naar voren dat wij het mandbedrag niet direct hebben aangepast voor u. Excuses voor het feit dat wij niet adequaat uw maandbedrag hebben gewijzigd.

Wij doen dit uiteraard met een reden zodat u niet aan het eind van het jaar voor verrassingen komt te staan. Op de jaarafrekening krijgt u het geld terug wat u niet heeft verbruikt aan energiekosten.

Hoop dat de klacht naar wens is afgehandeld.

Bedankt voor uw begrip en geduld.

Aziz

Ook een klacht indienen over Qurrent?