Opgelost door Qurrent: Qurrent wil geld van mij, terwijl ik veel meer geld van hun hoor te krijgen.

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 295190
Gebruiker
K v N te Nijmegen
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Wij hebben een jaarcontract van Qurrent van 5-2-2017 t/m 5-2-2018. Wij hebben 12 termijnen voldaan en de dertiende termijn voor februari 2018 gestorneerd, want we stappen over naar een andere leverancier. Op 5-2-2018 de getallen voor eindafrekening doorgegeven, zodat eindafrekening opgemaakt kan worden.
Qurrent heeft ons gebeld om de 13de termijn over te maken vóór 21-3-2018. Vervolgens heb ik gebeld. Ze stelden voor het met de eindafrekening te verrekenen. Ik krijg nl. per saldo nog ongeveer € 150,= van Qurrent.
Zojuist valt er dus een intimiderende brief in de bus of wij het verschuldigde bedrag willen overmaken 'laatste herinnering'. Dit is overigens de enige brief die we gehad hebben en niet in lijn met de afspraak die we telefonisch zijn overeengekomen. In die brief wordt gedreigd met incassokosten. Ik vind dit uitermate intimiderend. Al zeker gezien de staande afspraak. Daarnaast krijg ik dus nog veel meer van Qurrent, dan zij van mij.

De oplossing

Ik wil dat Qurrent de eindafrekening opmaakt en niet de wettelijk maximale duur van 6 weken wacht met opmaken.
Daarnaast wil ik dat de termijn van februari 2018 gewoon wordt verrekend met eindafrekening.
Vervolgens wil ik uiterlijk 19 maart 2018 niet alleen mijn eindafrekening, maar ook het uitstaande bedrag op mijn rekening.
Ik heb zojuist kredietinformatie van 'Qurrent Nederland BV' opgevraagd bij een gerenommeerde maatschappij. Daar komt uit dat een financiële relatie aangaan met Qurrent een hoog risico heeft. Vandaar dat ik snel mijn geld wil.
Ik vind in dit geval excuses ook wel op zijn plaats.

Bijlagen

3 reacties

  1. Auteur
    K v N te Nijmegen
    Datum
    Het is nu 7 maart. Ik kreeg net een bericht van klachten kompas dat mijn klacht wellicht wordt gesloten omdat er niet wordt gereageerd door Qurrent. Ik wil dat Qurrent adequaat gaat reageren op mijn vraag.
  2. Auteur
    K v N te Nijmegen
    Datum
    Het is nu 13 maart. Ik kreeg net een bericht van klachten kompas dat mijn klacht wellicht wordt gesloten omdat er niet wordt gereageerd door Qurrent. Ondertussen de eindnota wel binnen, maar geen reactie op klachtenkompas of excuses. En nu zien wanneer ik de betaling binnen heb.
  3. Auteur
    Qurrent
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste mevrouw van Nispen,

    Excuses voor de late reactie. Vervelend dat u nog een betalingsherrienering hebt ontvangen voor het termijnbedrag terwijl u had afgesproken dat die verrekend zou worden met de eindnota.

    De eindnota is inmiddels opgemaakt. Binnen twee weken kunt u het resterende bedrag van €162,92 op uw rekening verwachten.

    Vriendelijke groet,
    Jurjan

Uiteindelijke oplossing

Auteur
K v N te Nijmegen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Op 16 maart 2018 is er door Qurrent gereageerd; dat is twee weken ná plaatsing op dit forum. Er zijn excuses gemaakt en ik krijg het tegoed uitgekeerd. Verbeterpunten voor Qurrent zijn: - snellere verwerking van jaarnota's en eindnota's. 2 weken is de norm voor de nota én terugstorting bij andere energieleveranciers. Die overigens ook 'groen' zijn. Die combinatie kan dus echt wel. De 6 weken, die het wettelijk mag duren om de nota's aan te leveren, als standaard aanhouden, is vragen om moeilijkheden. - (veel) betere interne en externe communicatie en snelheid van reageren. Dat ik pas 2 weken ná de klacht op dit forum te hebben ingediend, iets hoor, is niet adequaat te noemen. Credo: Doe wat je zegt en zeg wat je doet. Op 21 maart heb ik de teruggave ontvangen.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Qurrent?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen