Klacht Qwic Elektrische Fietsen: Batterij gerecycled/vernietigd zonder toestemming

Jean-Luc Aerts

In december 2020 heb ik de batterij van mijn MN380 fiets ingeleverd bij mijn fietsenhandelaar omdat de batterij sinds enkele maanden niet meer goed oplaadde. De batterij was samen met mijn fiets aangekocht in juni 2018. Het probleem startte in het najaar waarbij de batterij eerst maar tot 80% meer oplaadde, de volgende keer tot 60% en de keer erna maar tot 9%. De garantieperiode van 2 jaar was bij de eerste problemen al verlopen en het was daarom ook niet dringend om het probleem te melden. Anderhalve maand na het inleveren van mijn batterij krijg ik van Qwic via mijn fietsenhandelaar te horen dat de batterij buiten garantie is, ook buiten de extra coulanceperiode van extra 6 maand en de de batterij daarom gerycled wordt. Dit vind ik een beetje een heel vreemde manier om het verzoek om herstelling af te ronden. Kan Qwic zonder mij, de eigenaar van de batterij, te vragen wat met de batterij aan te vangen zomaar beslissen om deze te recyclen/vernietigen? Dit lijkt me geen manier om met klanten om te gaan die nauwelijks 2 jaar geleden een investering van meer dan 8000 euro hebben gedaan in de aanschaf van 2 Qwic fietsen.

Aangezien mijn batterij net buiten garantie was kan ik geen aanspraak meer maken op een tegemoetkoming al zou enige coulance wel op zijn plaats geweest zijn. Ik wil dat Qwic mijn batterij retourneert zodat ik die bij een herstelbedrijf kan aanbieden voor reparatie.

Qwic Elektrische Fietsen is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Jean-Luc Aerts
    We zijn alweer een week verder en nog steeds geen antwoord gekregen van de klantendienst van Qwic na 2x een contactformulier te hebben ingevuld en na het plaatsen van deze klacht. Dat is heel teleurstellend. Inmiddels wel van de fietsenhandelaar van den Driest in Middelburg een aanbod ontvangen voor een nieuwe batterij met een fikse korting.

Jean-Luc Aerts
Qwic customer service heeft nog steeds niks van zich laten horen. Wel via de fietsenhandelaar een korting gekregen op een nieuwe batterij. Nooit meer een Qwic voor ons dank zij de benedenmaatse klantenservice.

Ook een klacht indienen over Qwic Elektrische Fietsen?