Klacht Qwic Elektrische Fietsen: In 500 km fietsen, meerdere keren uitval, waardoor niet verder gefietst kan worden

Gebruiker1630312856

Betreft:
MA8TOUR; 735WW batterij
Frame nr EVY 0307736

Aankoopdatum 15-05-2021 bij A.O.BIKE te Spijkenisse (besteldatum 28 maart 2021)

Verloop.
9 juni
Nadat ik met de fiets een 300 km had gefietst begon ik een tik te horen in het motorgedeelte. In eerste instantie nauwelijks hoorbaar en wilde ik wachten tot de eerste 500km beurt.
Maar na 400 km totaal werkte de versnelling niet meer, hij versprong steeds. Normaal fietsen was niet meer mogelijk. Dit is door de fietsenmaker A.O.BIKE gerepareerd op 9 juni

17 juni
Helaas bleef de bovengenoemde klacht bestaan en leek erger te worden. Toen raakte de trapas los.
trole van de fietsenmaker te horen, maar bij de leverancier, heb ik begrepen.
Na het ‘repareren’ is bovenstaande klacht erger geworden. Naarmate de fietsafstand langer wordt, wordt ook het schurend geluid erger.
Het lijk mij niet verantwoord om nog verder te fietsen. Vooral het schurende geluid geeft mij het gevoel dat ik iets kapot trap.
Overig:
De software werkte ook niet naar behoren.
24 juni
Het heeft enige weken geduurd voor de fiets door Qwic bij A.O.Bike werd opgehaald.
Daarom een mail gestuurd naar A.O.Bike met verzoek om de aankoop ongedaan te maken.
Qwic wil hier niet in mee werken
De laatste week van juli was de fiets terug.
De fiets was geheel gereviseerd. Ook nieuwe software geïnstalleerd.WIC app bleek het framenummer niet te kloppen (barcode digitaal gescand).

26 augustus
Ik ben weer gaan fietsen.
De software viel een paar keer uit en moest dan opnieuw worden opgestart. Geen optie om hier mee door te fietsen.
Direct daarna begon het eerste probleem van begin juni zich weer voor te doen, het doortrappen van de versnelling. 28 augustus dit bij A.O.Bike gemeld.
Doorfietsen met het risico dat weer de hele versnelling uitvalt is geen optie
A.O.Bike heeft Qwic gebeld. Zij zeggen dat A.O.Bike zelf de versnelling moet bijstellen en een update moet doen. Qwic zou de fiets goed hebben afgeleverd
Het is niet de bedoeling dat elke 100 km de versnelling bijgesteld moet worden.
Men koopt niet een fiets van enkele duizenden euro’s om er constant pech mee te hebben of er niet eens meer op de durven fietsen.

De aankoop ongedaan maken

Gebruiker1630312856
4-9-'21 A.O.Bike heeft de versnelling opnieuw bijgesteld. Na enkele km's begon het kraken weer. Na 25 km ook weer die tik. 5 km later, Fietsen durf ik ook niet meer. Elke keer wordt de angst groter om lopend naar huis te moeten. Het fiets plezier is volkomen weg. We hebben 2 sept al een klacht ingediend

Ook een klacht indienen over Qwic Elektrische Fietsen?