Klacht Qwic Elektrische Fietsen: Motor binnen 3,5 jaar defect

S.V.B.

Maart 2018 heb ik een elektrische fiets van Qwic gekocht. Een jaar later was er reeds storing. Na veel heen en weer bellen en discussiëren tussen de fietsenwinkel( Qwicdealer) en Qwic is de storing opgelost, in verband met de garantie. Nu, 3,5 jaar later is de gehele motor defect! De fiets heeft mij €1999,- gekost en is niet meer te repareren. De Qwicdealer kan niks voor mij doen omdat de fiets inmiddels geen garantie meer heeft.Ik ben zeer teleurgesteld en voel mij belazerd en verzoek Qwic dringend doch vriendelijk om te kijken naar een oplossing omdat ook juridisch gezien dit een ondeugdelijk product betreft. Een nieuwe fiets van zo een hoog bedrag, kan en mag niet binnen zo een kort tijdsbestek kapot gaan

Meedenken om tot een redelijke oplossing te komen

Beste meneer/mevrouw,

Reeds heb ik 15 juni contact geprobeerd te zoeken met jullie zowel via jullie site als via een klacht. Middels dit bericht wil ik nogmaals attentie vragen voor mijn klacht mbt mijn qwic elektrische fiets. Ik heb de fiets op 13-02-2018 aangekocht. Op 17-12-2019 heb ik al problemen gehad met de aandrijving en scherm van mijn fiets. De Qwic dealer heeft deze toen gerepareerd na veel heen en weer bellen met qwic. Nu is mijn fiets helemaal defect en heb ik te horen gekregen dat deze niet meer gerepareerd kan worden ivm een defecte motor. Als we kijken naar art 7:17 BW kan met zekerheid gezegd worden dat de fiets voldoet aan de eisen van non-conformiteit. Het is namelijk meer dan aannemelijk dat een fiets van €1999,- langer dan 3 jaar mee gaat! Middels dit mailtje wil ik u verzoeken om mij tegemoet te komen of anderszins te kijken naar opties of mogelijkheden om mijn fiets te repareren.
    Qwic Elektrische Fietsen
    Geachte mevrouw Benjamin,

Nogmaals excuses voor de vertraging van ons antwoord op je bericht.
    Vervelend dat uw motor na 3,5 jaar vervangen dient te worden.
    Inmiddels hebben wij hierover zojuist telefonisch contact gehad en heb ik met u afgesproken om eens voor u te kijken of wij in dit geval nog iets voor u kunnen betekeken door even contact op te nemen met uw dealer waarbij u de reperaties heeft laten uitvoeren. Ik hoop u hierover zo spoedig mogelijk te informeren.

Met vriendelijke groet Sonja van QWIC

Geen

Ook een klacht indienen over Qwic Elektrische Fietsen?