Klacht Qwic Elektrische Fietsen: 1500 km op de teller en mijn scooter heeft al 4x zelfde defect.

R. de Roos

IN 2012 een e-scooter Qwic Emoto 84 gekocht via Auke Tweewielers in Ede. Inmiddels al 4 x hetzelfde defect, waardoor scooter plots stilstaat en ik naar huis kan lopen met ruim 100 km zware scooter. En dat in heuvelachtig gebied, geen pretje. Dealer wacht nu al zes weken op Qwic, maar krijgt niet de ondersteuning die hij nodig heeft voor reparatie. Ook heeft hij ondersteuning van Qwic nodig om mij weer vertrouwen te geven dat ik niet opnieuw voor een 5e keer "midden in het weiland" kom stil te staan. Eigenlijk heeft Qwic een ondeugdelijk product geleverd. Ik heb vorig jaar (binnen garantietermijn en 2x falen) al voorgesteld dat zij een revisie uitvoeren. Daar is niet op gereageerd. Qwic reageert zeer traag naar dealer en totaal niet naar mij.
Dat geeft mij niet een gerust gevoel. Op mijn mails krijg ik standaard antwoorden over standaard procedure. Ik hoop voor Qwic dat mijn klacht niet standaard is.

Reparatie of modificatie van scooter, en wel op zodanige wijze dat ik garantie krijg niet voor een vijfde maal ergens in de middle of no-where kom stil te staan. Als ik die zekerheid niet kan krijgen wil ik van de koop af, omdat er dan een ondeugdelijk product is geleverd. Een scooter die niet rijdt, is geen scooter.

Qwic Elektrische Fietsen is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.