Klacht R-net Bus: Discriminerende buschauffeur trok andere mensen voor enweigerde mij te vervoeren ondanks tegenbewijs

GekwetstePassagier

Vandaag op 14 januari 2019, rond 17:08-17:11u checkte ik in bij bus 328 bij bushalte Dennenrode (ik wilde naar Amsterdam Bijlmer Arena). De twee jongens voor mij hadden duidelijk niet ingecheckt en de buschauffeur riep mij naar voren ten overstaan van iedereen. Ik moest nogmaals een paar keer inchecken van hem, ondanks dat ik hem vriendelijk toewees dat dat aan mijn voorgangers lag en niet aan mij. Hij zag duidelijk dat elke keer dat ik incheckte er 'al ingecheckt' stond. Toch luisterde hij niet naar mij en dwong me een andere bus te nemen. De passagiers voor me, die niet hadden ingecheckt hoefden niet naar voren te komen. Ik kreeg de indruk dat hij ze kende. Ik voel me gediscrimineerd en ik ben nog nooit zo vies behandeld op basis van mijn geslacht, huidskleur en/of uiterlijk en kleding. De buschauffeur in kwestie was getint, met donker, krullend haar en donkere ogen. Hij droeg een bril. Ik hoop dat hier iets aan gedaan wordt want het is oneerlijk dat hij andere mensen bevooroordeelt omdat hij ze kent, en de schuld op mij afschuift zelfs nadat ik hem tegenbewijs liet zien. Dankzij hem heb ik mijn aansluiting gemist, wat heeft geleid tot een vertraging van bijna een half uur. Hierdoor was ik flink te laat op mijn werk.

Ik zou het fijn vinden dat de buschauffeur zijn persoonlijke excuses direct aan mij aanbiedt. Verder is een officiële waarschuwing van zijn werkgever gepast, aangezien er ooggetuigen zijn en discriminatie strafbaar is volgens de wet

Wij vinden dat R-net Bus hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over R-net Bus?