Klacht Raad voor Rechtsbijstand: Kosten pro deo advocaat.

Manetti

Mijn ex krijgt alle toeslagen die er zijn tevens 730 euro partner alimentatie en 400 euro kind alimentatie. Daarbij heeft ze de overwaarde van het huis a 6300 euro gekregen alsmede nog eens 8600 euro achterstallige partneralimentatie en ze heeft gewoon een pro deo advocaat. Dit is te gek voor woorden. Ik heb al twee en half jaar mijn advocaat vol moeten betalen. Is het de bedoeling in Nederland dat de man gewoon kapot gemaakt wordt???

Dat zij de rekening krijgt van de raad voor Rechtsbijstand, ze gebruikt de Rechtsbijstand al twee en half jaar op kosten van de staat belachelijk.

Raad voor Rechtsbijstand
    Geachte heer,

De Raad voor Rechtsbijstand voert een wettelijk vastgelegde toets uit om te beoordelen of iemand in aanmerking komt voor een bijdrage in de kosten van een advocaat. Daarvoor is het inkomen en vermogen van twee jaar voor een aanvraag van deze bijdrage, zoals dat bij de Belastingdienst is geregistreerd, van belang. Als u van mening bent dat de door de Raad voor Rechtsbijstand getoetste gegevens onjuist zijn, verzoek ik u om aanvullende informatie (om wie het gaat en evt. bewijsstukken) toe te sturen naar het e-mailadres meldmisbruik@rvr.org.

J. Le Mair
    Medewerker Kwaliteit / klachtenfunctionaris

Manetti
Uiteindelijke oplossing Niet echt een concrete oplossing wordt niet serieus genomen