Opgelost door Raad voor Rechtsbijstand: Raad Voor Rechtsbijstand is veel ste streng met beoordelen.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 188350
Gebruiker
GJM
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik ben erg ontevreden met de beslissing van de Raad van Rechtsbijstand.
Duidelijk mij klachten gemeld hoe slecht die advocaat was.
En dan nog wijzen ze je klacht ongegrond. dat gaat echt te ver.
Ik had nooit eerder een advocaat gehad en nu kan ik een 2e keer een eigen bijdrage betalen.

Als consument sta je met je rug tegen de muur. ik vind dat ik niet nog een keer een eigen bijdrage moet betalen omdat het mij niet erbij is verteld door de nieuwe advocaat.
Raad Van Rechtsbijstand heeft dit besloten. anders had ik toch maar gekeken of ik met de oude advocaat verder was gegaan.

De oplossing

kwijtschelding eigen bijdrage 143euro.
reden dat ik vol in me recht staat. oude advocaat heeft 5 uurtjes aan de zaak gewerkt.

3 reacties

  1. Auteur
    Raad voor Rechtsbijstand
    Datum
    Geachte heer De Wit,

    Aan u is een wettelijk bepaalde tweede eigen bijdrage opgelegd in verband met het feit dat u naar een andere advocaat bent gegaan. U heeft daarover een klacht ingediend via Klachtenkompas en bezwaar ingediend bij de Raad voor Rechtsbijstand.

    De Raad neemt uw klacht niet in behandeling, omdat het bezwaar nog niet is afgehandeld. U heeft aanstaande dinsdag op uw verzoek een belafspraak met een bezwaarmedewerker van de Raad, waar u uw bezwaar tegen de tweede eigen bijdrage zult toelichten.

    Namens de Raad voor Rechtsbijstand,
    Jaap Le Mair
    Medewerker Kwaliteit / klachtenfunctionaris



  2. Auteur
    GJM
    Datum
    Ik ben nog niet te vrede met de afhandeling.
    ik heb een behoorlijke lang gesprek gehad. dat best lang was met de hele uitleg opnieuw. naar de raad van de rechtsbijstand. maar tot een oplossing wilt het niet komen. deze week zou ik gebeld
    gaan worden. maar tot betalen blijft een issue.
    ik wil graag een oplossing.
  3. Auteur
    GJM
    Datum
    inmiddels contact gehad via de telefoon. en krijg me geld terug alleen moet ik het zelf regelen via de advocaat.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
GJM
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy