Opgelost door Rabo Mobiel: Afsluiten telefoon

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 39786
Gebruiker
Wim
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Mijn schoonmoeder van ruim 90 jaar oud heeft, of liever had, sinds 2012 een mobiele telefoon met een prepaid.
Zij heeft deze telefoon eigenlijk alleen voor noodgevallen (bv tijdens winkelen onwel worden of ergens de weg kwijt), verder gebruikt ze (zoals de meeste ouderen) de vaste telefoon.
Nu is begin september haar SIM-kaart geblokkeerd en beëindigd, omdat ze meer dan 6 maanden geen gebruik heeft gemaakt van de mobiele telefoon.
Voor haar van het ene op het andere moment, ze wilde de telefoon gebruiken en hij deed het niet meer!!!!!!!!!!!!!!
Een medewerker van Rabo Mobiel vertelde mij dat er wel een mail gestuurd is naar het bij hun email-adres.
Mijn schoonmoeder kan niet met een computer omgaan en mijn schoonvader (92!) deed dat altijd, maar heeft beginnende Alzheimer en weet niet meer hoe hij de computer aan moet zetten.
Op de kaart nog beltegoed, dat is dus verdwenen en er is geen mogelijkheid opnieuw aan te sluiten.

De oplossing

Genoegdoening en excuses.
Indien mogelijk heraansluiting en nummerbehoud bij overstappen naar ander provider (Rabo is de mobiele telefonie aan het afbouwen)

4 reacties

  1. Auteur
    Rabo Mobiel
    Datum
    Iedere prepaid-aanbieder heeft houdbaarheidsregels. De onze is dat er minimaal eens per half jaar óf een betaald uitgaand gesprek gevoerd wordt óf een betaalde sms verzonden wordt óf een opwaardering uitgevoerd moet worden om de houdbaarheid weer met een half jaar te verlengen. Als dit niet gebeurt is er na 6 maanden nog 1 maand de gelegenheid om de "bevroren status" te ontdooien. Als dit niet gedaan wordt wordt de prepaid-simkaart automatisch onomkeerbaar afgesloten. Het beltegoed komt daarmee te vervallen.De klant is altijd zelf verantwoordelijk om de houdbaarheid in stand te houden. Wij hebben geen mogelijkheid tot heraansluiting. We raden u en uw schoonmoeder aan om bij een andere telefoonmaatschappij te bestellen, want het telefoontoestel van uw schoonmoeder is simlockvrij. Waakt u ervoor dat de andere prepaid-aanbieders soortgelijke houdbaarheidsregels hebben, dus wellicht is het afsluiten van een voordelig sim-only-abonnement in dit geval aan te raden.We zijn helaas niet in staat om uw gewenste oplossing door te voeren, want de afsluiting wegens te lange inactiviteit is helaas onomkeerbaarKlachtencoördinatie
    Rabo Mobiel
  2. Auteur
    Wim
    Datum
    Voordeligdvds.nl en omgeturnd in voordeligdvd.nl (dus zonder s). Elke poging de firma te benaderen lopen op niets uit. Op Internet is na enig zoeken een hele reeks van klachten te vinden over dit "bedrijf". Koop daar dus niets, je wordt opgelicht!! Je bent je centen kwijt.
  3. Auteur
    Rabo Mobiel
    Datum
    Wij kunnen niet plaatsen wat u met bovenstaande bedoelt, heeft ons inziens niets met Rabo Mobiel te maken?
  4. Auteur
    Wim
    Datum
    Sorry is op de verkeerde plek terecht gekomen. Ik was al klaar met de afhandeling van jullie reactie. Dezelfde had ik reeds via de mail gekregen

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Wim
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Rabo Mobiel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen