Klacht Rabobank: adressenboek op site Rabobank rolt niet volledig uit

Martin

Na de "vernieuwing" van hun website (ca. een halfjaar geleden) rolt op de website van de Rabobank het adressenboek niet meer volledig uit. Je wilt een betaalopdracht ingeven en opent het adressenboek, maar dat komt niet verder dan de paar eerste adressen. Dus je moet alles alsnog handmatig invoeren. Ik heb daar nu al 4x over geklaagd en de bank komt niet verder dan: "Gebruik een andere browser". Fout! Het is jouw taak als bedrijf om een site te bouwen die werkt in elke browser, niet de taak van de klant. Als ik de site laat valideren door w3.org, dan blijkt zowel de HTML- als de CSS-code fouten te bevatten, dus begin er maar mee dié eruit te halen - dan is dit probleem misschien ook wel opgelost. In ieder geval bewijst het mijn punt: de programmeur heeft slordig werk geleverd.
De laatste keer dat ik klaagde, gooide de mevrouw van de bank de hoorn op de haak - is dát de manier waarop de Rabo tegenwoordig problemen oplost en klanten helpt?

Ik wil dat het adressenboek volledig uitrolt, dus van A t/m Z.
Alle andere afrolmenu's op de betaalpagina rollen wél volledig uit, dus het kán wel.

Beste Martin,

Ik kan goed begrijpen dat het irritant is dat het adressenboek niet helemaal uitrolt. Goed dat je dit bij ons hebt aangekaart. Uiteraard moet dit opgelost worden, maar ik hoop dat je er begrip voor hebt dat dit tijd kost.

Ik zie dat je hierover al een klacht bij ons hebt neergelegd. Deze gaan we in behandeling nemen en daar krijg je zo snel mogelijk een terugkoppeling op. Ik wil je dan ook vragen de afhandeling hiervan af te wachten.

Beste Tom,
    Heb je gelezen wat ik schreef? Dat ik al máánden geleden de klacht voor het eerst doorgebeld heb? En daarna nog een paar keer? Waarom komen jullie nu pas in actie, nu de klacht HIER staat?
    Beste Martin,

Je geeft inderdaad aan dat je dit al eerder bij ons hebt aangegeven. Echter is er nooit officieel een klacht aangemaakt naar aanleiding hiervan. Ik zie dat jij deze week contact met ons hebt gehad via de chat en toen is er een klacht aangemaakt. Daarnaast heb ik het nogmaals voor je doorgezet naar de technische afdeling. Zodra ik daar terugkoppeling van heb ontvangen, laat ik je dat uiteraard weten. Tot die tijd kan ik niet anders dan jou verzoeken om mijn reactie of de reactie van jouw lokale Rabobank (op jouw klacht) af te wachten.

Beste Martin,

Ik heb een terugkoppeling gekregen van de technische afdeling. Zij geven aan dat dit probleem niet bekend is, er zijn dan ook nog geen andere meldingen binnengekomen van andere klanten hierover. De technische afdeling wil dit graag verder voor jou onderzoeken. Je kan de Helpdesk Internetbankieren bereiken op 0900-0905 (lokaal tarief).

Martin
    Jullie hebben m'n telefoonnummer, je kunt mij bellen.
    En de redenering "u bent de eerste die klaagt, dus we nemen die klacht niet erg serieus" is helemaal fout. Een klacht is een mogelijkheid om je product te verbeteren.
    Beste Martin,

Ik heb je zojuist telefonisch gesproken om de klacht en een oplossing hiervoor door te spreken. Het niet volledig uitrollen van het adressenboek ligt nu bij de IT afdeling van Rabobank Nederland. Zij gaan dit zo snel mogelijk oppakken.

Tot die tijd is het toch mogelijk om het gehele adressenboek in te zien en vanuit daar over te boeken. Dat gaat niet vanuit 'Nieuwe opdracht', maar vanuit de optie 'Adresboek'. Daar kan het betreffende adres gevonden worden en door op het €-teken te klikken wordt er een overboeking aangemaakt naar die begunstigde.

Als je verder nog vragen hebt, lees ik dat uiteraard graag.

Martin
    Beste Tom, Geef mijn tel.nr. even door aan [naam verwijderd door moderator] (Adviseur Particulieren, Rabobank West Betuwe), want die wil graag dat ik *op mijn kosten* met jullie ga bellen om dit op te lossen, maar ik vind niet dat ik ervoor moet betalen dat jullie dit oplossen. Bovendien héb ik al 4x op mijn kosten gebeld, tot nu toe nog zonder dat het opgelost is, dus nu is het jullie beurt.
    Beste Martin,

Mijn collega neemt zo snel mogelijk contact met jou op.

Martin
    Ik heb nog niet gehoord dat het probleem opgelost is, maar moet van de CB nu wel een beoordeling geven. Die is negatief, want ik vind het beneden peil dat de bank pas in actie komt na een klacht op deze site en niet na diverse klachten rechtstreeks bij de bank. Dat de klacht nu opgepakt is, is positief en ik heb de indruk dat ze er serieus aan werken, maar zoals gezegd: voor ik een positieve beoordeling kan geven wil ik eerst zien dat het probleem echt opgelost is.

Ook een klacht indienen over Rabobank?