Klacht Rabobank: Bank zonder enig overleg en onjuist geblokkeerd

Thom

Twee maanden geleden. Ik was onderweg naar het winkelcentrum om wat geld te pinnen. Tot mijn grote verbazing krijg ik op het scherm te zien ,nadat ik mijn pinpas erin heb gestopt, dat ik contact met mijn bank moet opnemen en dus geen geld kan opnemen. Na mijn eerste telefonische contact met de rabobank, word mij gemeld dat mijn bank is geblokkeerd wegens een incasso en dat ik maar contact op moet nemen met het des betreffende incassobureau. Ik vertel deze mevrouw dat ik absoluut niet op de hoogte ben gebracht van een incasso en al helemaal niet over het feit dat mijn bank is geblokkeerd. Mevrouw vind dit ook vreemd maar zegt dat ik toch maar even het incassobureau moet bellen. Direct na het gesprek met de rabobank het incassobureau gebelt dat mij vertelde dat mijn bank geblokkeerd is wegens een schuld bij mijn eigen bank, de rabobank. Raar, want ik heb een positief saldo en heb geen idee wat voor schuld dit dan zou moeten zijn. Vervolgens mijn verhaal vermeld bij het incassobureau die mij als reactie gaven het aan te vechten als ik het er niet mee eens ben. Na alle documenten mee te hebben gestuurd bij mijn verhaal stelde het incassobureau mij in het gelijk. Ze zouden mijn dossier per direct naar de rabobank terugsturen en daarmee zou het mee zijn afgedaan. Uiteindelijk maar 2 weken met het incassobureau in de weer geweest. De daarop volgende week geen enkel contact met de rabobank gekregen, ook bleef mijn bank geblokkeerd. Daarop besloten om maar weer het heft in eigen hand te nemen en contact te zoeken met de rabobank. Op kantoor, per e-mail en telefonisch. Op het rabobank kantoor was er niemand die mij kon helpen. Na flink wat discussie een nummer meekregen van de rabobank medewerker. Thuis aangekomen bel ik direct het desbetreffende nummer. Het eerste wat mevrouw aan de lijn zegt is dat dit nummer niet gebruikt mag worden door particulieren. Ik vertel haar over de medewerker die mij dit nummer heeft gegeven en ineens kan mevrouw mij toch wel te woord staan. Ik mijn complete verhaal (voor de 1000ste keer) uitgelegt aan mevrouw. Als reactie vertelt ze dat het klopt maar dat ze nog geen eindnota heeft ontvangen en het dossier daarom niet kan afsluiten. Of ik daar zelf weer even achteraan wil gaan!? Maar prima, contact opgenomen met het incassobureau. Meneer vertelt mij dat het fout is gegaan en hij het alsnog verstuurt. Dat is dan opgelost zou je denken. Nou nee, 2 maanden verder, bank nog steeds geblokt, 3 klachten ingediend, en geen enkele reactie!!!!

Mij op een normale beleefde manier te woord staan en mijn bank eindelijk is deblokkeren!!

Rabobank
    Beste heer,

Wat een lastige situatie bent u beland zeker omdat de rekening na deze periode nog niet is gedeblokkeerd. Heeft u bij het indienen van uw klacht het juiste telefoonnummer waar u op bereikbaar bent achtergelaten? Wilt u dat er telefonisch contact met u wordt opgenomen dan verneem ik graag op welk telefoonnummer u te bereiken bent en ik zorg dat u hierover wordt gecontacteerd. Ik lees het graag.

Tamara
    Team webcare - Rabobank