Klacht Rabobank: banken en verzekeraars zijn dieven de kosten zijn gigantisch

E.M.E. Olislagers

rabobank Utrecht blokkeert mijn betaalpas op de laatste dag voor de uitkering van mijn lijfrentepolissen zonder enige reden omdat ik twijfel over mijn uitkering lijfrente polissen, Ik moet naar een van hun kantoren om de bankpas weer te activeren. Ik heb dus geen idee waar ik morgen recht op heb. ik heb de afspraak van hedenmiddag afgezegd en heb het vrijgekomen kapitaal elders onder gebracht, helaas bij een dochter

dat jullie dit openbaar maken het is echt waar

Beste heer Olislagers,

Erg jammer om te lezen dat u uw afspraak met een van mijn collega's heeft afgezegd. Dat u twijfelt of u de uitkering van uw lijfrentepolissen via Rabobank wilt laten lopen, is voor ons absoluut geen reden om uw bankpas te blokkeren.

Ik vind het heel vervelend voor u dat de pas op een cruciaal moment werd geblokkeerd. Is het u inmiddels gelukt om de pas te deblokkeren?

De gewenste oplossing is mij niet duidelijk. Wat wilt u dat er openbaar gemaakt wordt?

Ik hoor graag van u.

E.M.E. Olislagers
    Beste Els, ik heb zondagavond jongstleden nog even mijn beleggingspolis einddatum 16-04-2019 bekeken via raboscanner. Alles zonder probleem. Ik had een afspraak op maandag om twee uur bij Rabo Vleuten om de hoogte van uitkering te bekijken. Mijn pas zat in mijn beurs thuis, ben gaan slapen. Ochtend 15 april nog even kijken naar de waarde voor het gesprek die middag. Pas geblokkeerd wegens drie keer inloggen met foute code. Deze code heb ik al sinds tientallen jaren zonder problemen. Meteen gedeblokkeerd via mijn gsm, echter ik moet naar geldautomaat om te deblokkeren. Meteen gebeld met Rabo Utrecht om afspraak af te zeggen wegens wantrouwen Rabobank sinds een half jaar. In december 2018 benaderd door fin advies op een arrogante manier en een advies niet geaccepteerd omdat ik zelf financieel adviseur bij Rabo was en zeker niet op deze manier. Ik kan een naam noemen van deze adviseur, maar dat doe ik liever niet hier. In afwachting van uw reactie groet Emile Olislagers
    Bedankt voor uw reactie.

Dat de pas maandagochtend is geblokkeerd, is een ongelukkig moment geweest en puur toevallig. Én zeker niet door ons geblokkeerd als u de pas zelf via de app kunt deblokkeren. Dat is niet mogelijk wanneer de blokkade door de bank is opgelegd.

Heeft u de pas al aangeboden in een geldautomaat en kunt u de pas nu ook weer gebruiken in de Rabo Scanner?

Erg jammer dat u de afspraak heeft afgezegd en dat u door een ervaring in het verleden wantrouwen jegens Rabobank koestert.

Graag hoor ik van u of u uw pas nu weer kunt gebruiken. En wat u als gewenste oplossing ziet.

E.M.E. Olislagers
    Beste Els, de pas is niet door een actie van mij geblokkeerd, ik sliep. Het moet dus zijn gebeurd door een andere actie zonder beschikbaarheid van de pas.Mijn conclusie is dat dat alleen kan door een medewerker van de Rabobank op maandagmorgen jongstleden.Ik ben vanmiddag 18 april naar Rabo Vleuten de pas met succes gaan deblokkeren. Mijn Interpolis beleggingspolis is inmiddels verdwenen in het overzicht verzekeringen, geen idee van de eindwaarde dus. Zo gaat de rabobank om met iemands spaarkapitaal. Om nog maar niet te spreken van het rendement van gemiddeld 2% in bijna 20 jaar sinds inleg.Ik zou graag willen weten hoe mijn pas geblokkeerd werd, groet Emile Olilslagers
    Beste meneer Olislagers,

Goed om te lezen dat u de pas heeft kunnen deblokkeren. Zoals ik eerder aangaf, is de pas niet door een van onze medewerk(st)ers geblokkeerd. In dat geval had u de pas zelf niet kunnen deblokkeren, maar had dat een van de collega's op de vestiging moeten doen. Kan ik u hiervan niet overtuigen, dan kunt u gebruik maken van het "Recht op inzage" en laten wij u zien wat er is gebeurd. Als u dit wilt, dan lees ik het graag. Ik zorg er dan voor dat een van mijn collega's hiervoor contact met u opneemt.

Voor wat betreft de eindwaarde van de beleggingspolis: men ontvangt daarvan een schriftelijke bevestiging. Ik ga er dan ook van uit dat u die een dezer dagen ook ontvangt. Jammer dat de polis niet naar wens heeft gerendeerd.

E.M.E. Olislagers
    Beste Els de rabobank reageert niet zoals verwacht, ik wil weten wie mijn Rabopas heeft geblokkeerd afgelopen maandag 15 april 2019, Als ik eenmaal overtuigd ben van mijn gelijk ga ik door ook en met steeds meer actie, De pas kan zoals je weet ook extern geblokkeerd worden door iedereen die mijn rekeningnummer kent, aangezien niemand op de hoogte is moet ik aannemen dat het een rabo medewerker is.Wij waarschuwden vroeger altijd dat een nadeel van Rabo is plaatselijke bekendheid, helaas is dat blijkbaar niet veranderd.
    recht op inzage heb ik graag reageer maar 030 2383262
    Beste meneer Olislagers,

Dank voor uw reactie. We willen graag openheid van zaken geven, zodat u zelf kunt zien op welke manier en door wie de pas is geblokkeerd.

Een van mijn collega's neemt telefonisch contact met u op voor het maken van een afspraak hiervoor.

Kan ik op dit moment verder nog iets voor u doen?

E.M.E. Olislagers
    Beste Els, dank voor je hulp, heb je echt kunnen achterhalen wie mijn pas geblokkeerd heeft. Dat zou ik graag weten, dus bel me maar. Interpolis heeft inderdaad een afschrift van de eindwaarde van de polis gestuurd. dus dat is oke, een belletje over wie de pas geblokkeerd heeft heeft is voldoende, groet Emile

Geen dank, graag gedaan.

Fijn om te lezen dat u de informatie over de eindwaarde van de polis heeft ontvangen.

Vanuit uw lokale Rabobank wordt er telefonisch contact met u opgenomen voor het maken van een afspraak. Op kantoor kunnen wij u inzage geven in uw gegevens en laten zien wat er precies met uw pas is gebeurd.

Wens ik u voor nu een mooie dag verder.

E.M.E. Olislagers
    Ik voel me wel geimtimideerd door de Rabobank ik moet naar een kantoor komen om bewijs te leveren dat zij mijn pas niet geblokkeerd hebben, Ik geloof het niet een medewerker werkt tegen mij, we gaan door
    Beste meneer Olislagers,

Door u uit te nodigen op kantoor, kunnen wij u in onze systemen laten zien wat er precies met uw bankpas is gebeurd en door wie dat is gedaan.

Ik vind het erg jammer dat u het gevoel krijgt dat u tegengewerkt wordt. Wij willen u hiermee juist openheid van zaken geven en vertrouwen erop dat wij zo uw klacht kunnen oplossen.

Beste heer,

Helaas hebben we geen reactie meer van u ontvangen. Kunnen wij nog iets voor u betekenen?

Tom - Team webcare Rabobank
    Beste heer,

Aangezien wij geen reactie meer van u hebben ontvangen, sluit ik bij deze de klacht. Ik vertrouw erop dat wij niets meer voor u kunnen betekenen. Mocht dat nog wel het geval zijn, dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen (030-2878787).

Tom - Team webcare Rabobank

E.M.E. Olislagers
Uiteindelijke oplossing Geen, de bank beweert dat ik mijn pas zelf geblokkeerd heb met een code die ik al 20 jaar of langer gebruik zonder problemen. Het maakt niet uit voor het eindresultaat gelukkig, maar het maakt wel duidelijk hoe machteloos je staat t.o.v. zo een machtig instituut Kwestie van **The computer says No**, Ik hoop dat het personeelslid die de oorzaak was er toch iets van merkt, groet