Klacht Rabobank: Betaalrekening uit het niets geblokkeerd

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 554989
Gebruiker
tbougie
Datum
10 reacties

Details

De klacht

Betaalrekening uit het niets geblokkeerd. Medewerking vanuit de Rabobank is gewoon ronduit belabberd, ze verschuilen zich achter een afdeling die geen klantcontact heeft (maar dus wel toegang tot je geld zomaar mogen blokkeren). Dit is al sinds maandag gaande, en ik moet wachten op een brief die dinsdag zou gaan worden bezorgd. Het is nu vrijdag en ik zie niets komen, niet in de bus en niet in de Post NL app waar normaal altijd de post van de Rabobank keurig in veschijnt.

De oplossing

Mijn betaalrekening deblokkeert. Ik zit al sinds maandag te wachten op een brief die dinsdag zou worden bezorgd, en vandaag vrijdag en raad eens... nog altijd geen brief, en geen aankondiging in de Post NL app over post van de Rabobank die eraan zou komen (staat er normaal altijd in). Of op zijn minst een deel van mijn geld beschikbaar maakt want ik kan mijn spullen gaan verpanden wil ik anders nog rondkomen tot het loon komt.

10 reacties

  1. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Beste meneer/mevrouw,

    Wat vervelend om te lezen dat uw betaalrekening is geblokkeerd. Dit wordt alleen nooit zonder reden gedaan.

    Ik lees terug dat u zo spoedig mogelijk een brief zal ontvangen met meer uitleg. Verder geeft u aan dat u graag weer beschikking wilt hebben over op zijn minst een deel van uw geld.

    Zijn de opties qua overboeken/geld opnemen nog niet met u besproken? Ik lees het graag terug.

    Met vriendelijke groet,
    Dylan
    Team Webcare - Rabobank
  2. Auteur
    tbougie
    Datum
    Hallo,

    Nee er is alleen gezegd dat ik wel meer geld naar een geblokkeerde rekening kan sturen? Maar dat is er niet.
  3. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Dat klinkt inderdaad niet helemaal logisch, maar helaas kan ik niet inzien wat er gaande is. Wanneer heeft u voor het laatst uw rekening gebruikt? Was toen alles nog 'normaal'?

    Met vriendelijke groet,
    Dani
    Team Webcare - Rabobank
  4. Auteur
    tbougie
    Datum
    Afgelopen maandag
  5. Auteur
    Rabobank
    Datum
    En toen werkte alles begrijp ik nog naar behoren?

    Met vriendelijke groet,

    Debbie
    Team Webcare - Rabobank
  6. Auteur
    tbougie
    Datum
    Inderdaad ja
  7. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Het is spijtig dat u al zo lang de rekening niet kan gebruiken. Helaas kan ik niets anders adviseren dan af te wachten tot u de brief ontvangt. Hopelijk heeft u snel meer duidelijkheid.

    Met vriendelijke groet,

    Tom
    Team Webcare - Rabobank Nederland
  8. Auteur
    tbougie
    Datum
    Beste Tom,

    Realiseert u zich wel dat ik vandaag al een week niet bij mijn geld kan, en er voorlopig ook geen brief van de Rabobank wordt bezorgd of op zijn minst verschijnt in mijn PostNL app? Wat moet er gebeuren voordat de Rabobank bereid is de brief nog een keer te posten?
  9. Auteur
    tbougie
    Datum
    Hartelijk dank
  10. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Graag gedaan wat betreft de communicatie in het privébericht. Hopelijk heeft u snel meer duidelijkheid.

    Met vriendelijke groet,

    Debbie
    Team Webcare - Rabobank Nederland

Uiteindelijke oplossing

Auteur
tbougie
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Rabobank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen