Klacht Rabobank: contactloos betalen ja/nee

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 111126
Gebruiker
Maria
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Ik ontvang nieuwe pas, hierop staat contactloos betalen. Als ik dit niet wil dan moet ik dit wijzigen via internet bank bankieren of bij de bank langsgaan.
Ik vind dit de verkeerde manier van service. Ik krijg niet de keuze of ik dit wel wil, Ik vind dit fraudegevoelig. Bij verlies en/of het niet weten van deze functie dan ben je mooi elke dag 25 euro kwijt.
Daarbij komt nog dat niet iedereen doet aan internet bankieren en bij de sluiting van de kantoren er nog maar weinig over zijn en daarvan voornamelijk ouderen in dorp en kleine plaatsen de dupe worden van deze misschien ongewenste functie.

De oplossing

Dat in begeleidend schrijven duidelijk wordt aangegeven dat het mogelijk is om contactloos te betalen indien u dit als klant wenst.

6 reacties

  1. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Beste mevrouw,Ik begrijp dat u graag de mogelijkheid wil om te kiezen voor contactloos betalen. Deze keuze geven wij u door gemakkelijk de optie uit te schakelen. Niet alleen via het internetbankieren of op kantoor maar ook per telefoon. Mocht u het met deze procedure niet eens zijn,dan kunt u altijd een klacht indienen via onze offiële kanalen. Dat kan via de volgende link: http://rabo.nl/amhtc4xy.Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.Met vriendelijke groet,
    Rabobank
  2. Auteur
    Maria
    Datum
    Nee, ik vind dat ik de keuze moet krijgen om over te gaan op contactloos betalen i.p.v. dat de bank deze beslissing neemt en dus deze mogelijkheid bij voorbaat al activeert. Ik vind dit te ver gaan i.v.m. mijn privacy omtrent de keuze van betalen. De bank neemt de beslissing hoe ik moet betalen? Dat wil ik zelf beslissen. Ik ben (dacht ik) nog steeds de klant i.p.v. een onmondig kind, waarvoor de bank beslissingen moet nemen. Zo komt dit op mij over.
  3. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Beste mevrouw,

    Het is zeker niet onze bedoeling om u het gevoel te geven dat u zelf geen beslissingen kan maken. Wij hebben gekozen om deze optie standaard aan te zetten, omdat een meerderheid van de klanten hier wel gebruik van wil gaan maken.
    Absoluut vervelend om te lezen dat u het hier niet meer eens bent. Echter is het niet waarschijnlijk dat wij dit in de toekomst aan gaan passen. Wel gaan wij uw signaal registreren bij de juiste afdeling. Wat verwacht u verder nog van ons?

    Met vriendelijke groet,
    Rabobank
  4. Auteur
    Maria
    Datum
    Het signaal van mij wordt geregistreerd bij de juiste afdeling.
    Ik wacht af wat dat verder gaat betekenen. Ik vind het echter onjuist van de Rabobank om aan te nemen dat de meerderheid v.d. klanten er wel gebruik van wil gaan maken. Dit is een aanname. Is er een onderzoek geweest van de bank of de klanten willen dat de Rabo beslissingen voor hen gaat nemen of dat men de vrije keuze krijgt? Ik vind nog steeds dat ik in mijn keuzevrijheid wordt beperkt met zulke "acties" van de Rabobank.
  5. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Beste mevrouw,

    Uiteraard hebben wij onderzocht of er veel belangstelling is naar deze betaalmethode. Op basis daarvan hebben wij besloten deze optie standaard aan te zetten. U geeft aan graag een keuze hierin te hebben, deze bieden wij door de mogelijkheid om de optie uit te schakelen.
    U heeft al meerdere keren aangegeven het hier niet mee eens te zijn. Daarom wil u er graag nogmaals wijzen op dat u in dat geval een klacht in kan dienen via de volgende link: http://rabo.nl/amhtc4xy.

    Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Rabobank
  6. Auteur
    Maria
    Datum
    De Rabobank geeft aan dat ik de keuze heb door het uit te schakelen. Ik vind dit de omgekeerde wereld. Ik moet de keuze hebben om diensten in te schakelen als ik het nodig vind om deze te gebruiken. Nee, meedenken met de leden/ klanten is ook de Rabo ondertussen ontgroeid. Ik zal zeker nog verdere acties ondernemen. Deze "oplossingen" zijn in mijn ogen beneden peil.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Maria
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Rabobank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen