Klacht Rabobank: credit betwisting word afgeserveerd door de rabobank

rolandwob

Eind april heb ik via de google webwinkel een aankoop gedaan. Deze is helaas niet bij mij aangekomen. Gelukkig had ik dit gekocht via mijn creditcard van de Rabobank.. na een paar keer gebeld te hebben met google en een paar keer via de portal contact te hebben gezocht kwam ik geen stap verder.. toen heb ik de rabobank gebeld voor een betwisting. Deze stuurde mij via de post formulieren op die ik moest invullen binnen 10 dagen.. dit netjes gedaan en weer op de bus gedaan... paar dagen daarna kreeg ik een brief dat het werd behandeld en dat het 2 maanden kon duren.. na 2 maanden heb ik contact opgenomen met de bank omdat ik niets vernomen had.. ik kreeg te horen dat vanwege covid 19 er enorme achterstanden waren en er nog niets gebeurd was maar dat ze er nu meteen mee bezig gingen.. na een dikke maand heb ik nogmaals contact opgenomen omdat ik wederom niets gehoord had.. nu werd mij verteld dat er door covid 19 enorme achterstanden waren maar dat ze er meteen mee bezig gingen.. ik heb toen aangegeven dat het wel heel lang duurde allemaal en dat dit mij al eerder verteld was.. toen ineens vroegen ze om extra bewijs.. ik heb aangegeven dat ik via de telefoon geen contact kreeg met google en dat het via internet via een contactformulier gaat en dat ik niet zou weten hoe ik aan bewijs moest komen.. dat was dan niet anders zei de vriendelijke vrouw van de bank.. en ze ging er direct mee bezig.. 2 dagen later kreeg ik een brief in huis, of ik extra bewijs had en dat moest ik binnen 10 dagen opsturen... nogmaals heb ik toen gebeld dat het onmogelijk was en ik niet zou weten hoe.. na een dag of 11 na de brief kreeg ik nogmaals een brief.. dat de zaak was afgedaan omdat ik niet gereageerd had... toen heb ik nogmaals gebeld.. maar kon niets meer doen volgens de wederom vriendelijke vrouw. Kortom ze hebben mij mooi afgewimpeld... wat is nu nog een voordeel van een creditcard?... nu ik zoek op het grote web kom ik deze klacht vaker tegen .. ook voordat covid 19 bestond..

ik voel mij opgelicht door een bank waar ik al 31 jaar klant van ben (mijn ouders opende een rekening toen ik geboren werd).. ik wil mijn geld van de betwisting terug .. dat is het minste wat de bank kan doen

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Ik vind het oprecht ontzettend vervelend om te lezen dat u het gevoel heeft gekregen dat wij u in de kou laten staan. Want dat kan nooit de bedoeling zijn! Zo te lezen heeft u meerdere pogingen ondernomen een oplossing te zoeken en dat u hier inmiddels al enige tijd mee bezig bent geweest. Ik snap goed dat u hiervan baalt! Zeker wanneer er nog altijd geen oplossing is.

Ik kijk graag wat ik voor u hierin kan betekenen. Klopt het dat mijn collega die u aan de telefoon hebt gesproken heeft aangegeven dat de enige manier om de betwisting opnieuw te laten opstarten is om een bezwaarschrift in te dienen? Daarna heeft u nogmaals met hen gebeld en heeft mijn collega ook aangegeven wat u kunt toesturen om het proces weer in gang te gaan zetten?

Linda
    Team Webcare-Rabobank Nederland
    Linda,

Het klopt helemaal dat ik gebeld heb na de laatste brief en dat mij verteld werd dat de enige oplossing een bezwaarschrift is, ik heb hier aangegeven dat ik daar geen zin in had omdat ik een paar maanden eerder een officiële klant ingediend had en dat daar ook niets mee gebeurd was. deze mevrouw (wat niet bepaald een meewerkend persoon was) gaf aan dat er verder niets meer gedaan kon worden. toen ik vroeg of ik doorverbonden kon worden met de afdeling mastercard werd er verteld dat dat niet kon en dat zij het hoofd van deze afdeling was en zij kon en wou mij niet meer helpen. toen heb ik met stoom uit mijn oren de verbinding verbroken.

een paar minuten daarna heb ik wederom gebeld, toen kreeg ik een man aan de telefoon (die met wel netjes behandelde, en mij te woord stond). Bij hem heb ik wederom het verhaal uitgelegd en hij ging voor mij verder kijken. na een paar minuten in de wacht te hebben gestaan kwam hij met het antwoord dat ik met een bewijs moest komen. wederom heb ik verteld dat ik niet zal weten hoe en wat.

De telefoon werd niet beantwoord door Google dus het staat niet op mijn telefoonrekening, en via het contact formulier krijg je niets te zien. je vult je klacht in en je word teruggebeld wat vervolgens nooit gebeurd.

Het betreurd mij dat ik vanaf April bezig ben om geld terug te krijgen van een creditcard. een creditcard die mij is "verkocht" omdat het zo veilig is met internetaankopen en dat het makkelijk is om je geld terug te krijgen.

Mijn gevoel zegt, en dit is mijn gevoel en geen harde feiten. maar mijn gevoel zegt dat de Rabobank mijn zaak te lang onbehandeld heeft en dat de bank zelf nu ook weet dat ze niet meer bij Google aan kunnen kloppen om het geld terug te halen. en dat ze daarom nu proberen om mij af te wimpelen.

Gr Roland.

Rabobank
    Dank u wel voor de toelichting. Wat een vervelend verhaal zoals het voor u gelopen is.

Ik heb voor u één en ander na gekeken. We willen u graag verder helpen en dit is mogelijk.
    Maar hiervoor is het bezwaarschrift echt nodig. U heeft aangegeven dat u geen behoefte heeft om deze in te vullen. Maar zonder dat bewijsschrift kunnen wij u niet verder helpen.

Wat is de reden dat u deze niet wilt invullen?

Lindsy
    Team Webcare – Rabobank Nederland
    Beste Lindsy,

een bezwaarschrift wil ik inderdaad niet invullen, dit omdat ik dan weer een handeling moet doen voor een administratieve fout van de Rabobank.

ik zie zelf het nut daarvan ook niet in, de bank zit in deze gewoon fout.

toevallig kreeg ik gisteren een nieuwe creditcard van jullie opgestuurd omdat deze nog veiliger en makkelijker moet zijn, en weer staat er op de brief dat je je geld terug kan krijgen als je opgelicht word door een webshop.

het is zeer triest te noemen dat daarmee reclame word gemaakt terwijl het niet zo is. als je een beetje op internet rond snoeit dan komt er niet veel goeds naar boven over de creditcard afhandeling van de Rabobank. het is al jaren een klein rotzooitje en niemand krijgt zijn geld terug.

een paar dagen geleden sprak ik iemand die had een card bij ICS, hij had ook een betwisting gedaan en binnen 2 weken had hij zijn geld terug.

blijkbaar is het bij de Rabobank helaas niet zo, ik ben mijn geld kwijt. en ook via deze weg zal het niet terugkomen, daar ben ik mij zeer goed van bewust.

het is zonde maar naar 31 jaar klant te zijn geweest en nooit iets gevraagd te hebben, vraag ik nu 1x wat en gaat het zo.

wij hebben het hier over nog geen 70 euro, ieder uur wat hier in gestopt word is 1 uur teveel.

jullie weten inmiddels ook dat er bij Google niet meer aangeklopt kan worden. het enige wat jullie nog kunnen is zelf als bank die 70 euro betalen en wij weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren.
    dus moet het afgedaan worden als een fout die ik gemaakt heb. of dat ik niet meewerkend ben. waar het nu dus op neer komt.

het word voor mij tijd om naar een andere bank over te stappen.

M.v.g
    Roland

Rabobank
    Bedankt voor uw toelichting. Ik begrijp uw redenering van het niet willen invullen van het bezwaarschrift enigszins. Zoals mijn collega's al eerder uitgelegd hebben is dit echter de enige manier om de betwisting opnieuw te laten beoordelen. Daar kan ik helaas niets aan veranderen.

Daniëlle
    Team Webcare - Rabobank Nederland
    rolandwob
    Het herhalen van hetzelde antwoord zal nooit een oplossing worden helaas.

Zonde dat een bedrijf zo met hun klanten omgaat. Zelf zeer grove fouten maken en dat alles afschuiven op een ander. de Rabobank moet zich schamen.

Helaas zal het nu hier bij blijven voor nu.

toch ga ik even rondneuzen hoe en wat met die creditcards van Rabobank. ik heb heel erg de neiging om mede gedupeerde op te zoeken en samen iets collectiefs te kunnen doen.

Niet om geld terug te halen. maar om iedereen er maar op te wijzen dat dit pure oplichting en valse reclame is!

Tot die tijd blijf ik tegen iedereen en overal zeggen dat je nooit bij de Rabobank iets moet doen, het zijn pure oplichters!!

rolandwob
geen.. gewoon helemaal niets.

Ook een klacht indienen over Rabobank?