Klacht Rabobank: Error 91 melding Rabobank

Digiloog

Precies een jaar geleden is er hier een klacht geplaatst over het niet online kunnen betalen (error 91) met de creditcard. Het antwoord van de Rabobank "Dit probleem is inderdaad bij ons bekend en er wordt hard gewerkt aan een oplossing". Nou, zet nog maar een paar man aan het wek om het op te lossen dan. Het gaat nog steeds niet. ook niet als er op "ga verder" geklikt wordt in de pop-up.

Het probleem eens verhelpen misschien?

Bijlagen

Beste heer/mevrouw,

Heel lastig dat het u niet lukt om een betaling met de creditcard online te ondertekenen. Ik begrijp uit uw verhaal dat u dit probleem een jaar geleden ook heeft gespeeld. Mijn excuses dat dit nooit is opgelost.

Op het screenshot dat u meestuurt zie ik de foutcode 991 staan. Er wordt aan gewerkt om deze te verhelpen, maar tot die tijd zou via een omweg wel een betaling moeten kunnen doen. Kunt u aangeven van welke browser u gebruik maakt?

Digiloog
    Ik liep tegen die foutcode met het betalen voor iets dat ik wilde kopen in de UK. Ik ging erop zoeken en kwam op deze site waar hetzelfde probleem een jaar geleden ook al eens ter sprake kwam. Toen werd ook vermeld dat er hard gewerkt wordt aan een oplossing. Het probleem deed zich voor met zowel Safari als Google Chrome. Je kunt de pop-up proberen weg te krijgen door op "ga verder" te klikken maar dat geeft geen resultaat. Het enige wat mogelijk is, is terug gaan naar de vorige pagina of de browser afsluiten.

Beste heer/mevrouw,

Ik kan u voor beide browsers een instructie geven om het probleem te verhelpen.
    Chrome:
    •Klik rechtsboven op het pictogram met de drie puntjes.
    •Klik op Instellingen.
    •Klik op Privacy en beveiliging.
    •Klik op Site-instellingen.
    •Klik op Cookies en sitegegevens.
    •Sleep het schuifje bij "Sites toestaan cookiegegevens op te slaan en te lezen (aanbevolen)" naar rechts zodat het blauw wordt.

Safari:
    •Klik linksboven in de menubalk op Safari.
    •Klik op Voorkeuren.
    •Klik op het tabblad Privacy.
    •Kies bij 'Cookies en websitegegevens' de optie Sta altijd toe.
    •Klik linksboven in het venster op het rode bolletje om het venster te sluiten.

Ik lees graag of één van deze oplossing heeft gewerkt.

Digiloog
    Beste Tom. de regel "•Kies bij 'Cookies en websitegegevens' de optie Sta altijd toe" gaat niet op. Dat staat er namelijk niet tussen, zie bijlage. Wat ik gister wel al gedaan had was de desbetreffende website verwijderen in de lijst "Beheer websitegegevens". Maar ook dit loste het probleem niet op.
    Bij Google Chrome heb ik cookies geaccepteerd gisteren, ook zonder resultaat dus. Het is overigens lastig om aanpassingen te controleren. Intussen is de bestelling via PayPal betaald.
    Beste heer/mevrouw,

Bent u wel de optie tegengekomen om de standaard instellingen van de browser te herstellen? Dat is vaak ook een oplossing. Het is niet handig als het allemaal niet werkt natuurlijk!

Suus
    Team Webcare-Rabobank Nederland
    Digiloog
    De optie om Safari te herstellen naar de standaard instellingen kom ik niet tegen. Dat vind ik ook nogal een drastische regel voor iets dat niet alleen bij mij voorkomt en een jaar geleden ook al eens is aangekaart op deze website. En als het dan inderdaad met cookies te maken zou hebben zou het verwijderen van de desbetreffende site uit de lijst ook moeten werken m.i. Dat heb ik gedaan zonder enig resultaat.
    Beste heer/mevrouw,

Heeft u wel al geprobeerd om de instellingen naar standaard terug te zetten?
    Het klinkt inderdaad wat drastisch maar ik hoop eigenlijk dat het probleem daarmee is opgelost.
    Mocht dit niet werken dan lijk het me verstandig dat we dit probleem verder gaan laten uitzoeken.

Sanne - Team Webcare

Rabobank Nederland
    Digiloog
    Nee, dat heb ik niet gedaan. Want in mijn bericht staat toch "De optie om Safari te herstellen naar de standaard instellingen kom ik niet tegen"?
    Dus als u me uit kan leggen hoe dat te doen. Maar wat ik vooral wil weten is wat u denkt welke verandering dit geeft waardoor het probleem opgelost zo zijn. Temeer omdat een poging om op deze manier geld over te maken op andere browsers ook niet werkt en het probleem al eerder aangekaart is.
    Beste heer/mevrouw,

Excuses u gaf inderdaad aan deze optie niet te zien in de instellingen.
    Daarom lijkt het me verstandig dit probleem door te gaan zetten om te kijken of het technische team wellicht een andere oplossing heeft voor dit probleem.

Voordat ik dit ga doen ben ik nog wel even benieuwd of het om een specifieke betaling gaat of dat u deze melding krijgt bij alle betalingen die u wil doen met de creditcard.

Met vriendelijke groet.

Sanne - Team Webcare

Rabobank Nederland
    Digiloog
    Ik doe maar heel weinig betalingen met m'n creditcard. Eigenlijke alleen maar automatische betalingen zoals wanneer ik iets koop in de app store. Maar omdat het probleem op beide browsers voorkwam en nadat ik er op zocht het vaker bleek voor te komen dacht ik dat het niet onverstandig was hier nog eens melding van te maken.
    Beste heer/mevrouw,

Heel begrijpelijk! Ik wil graag een incident aanmelden bij onze technische afdeling. Zij kunnen dit onderzoeken en gaan contact met u opnemen zodra er dan meer over dit probleem bekend is. Vind u dat goed of belt u liever zelf met hen wanneer het u schikt? U kunt hen bereiken via het telefoonnummer 088-722 66 00. Ik lees graag waar uw voorkeur naar uit gaat.

Linda
    Team Webcare-Rabobank Nederland
    Digiloog
    Ik vind het best dat u het incident aanmeldt hoor. Echter hoef ik daar denk ik verder geen rol in te spelen. Ik heb hier alles vermeld hoe de problemen ontstonden en wat ik er aan geprobeerd heb het te voorkomen. Ze hebben voldoende gegevens om er mee aan de slag te kunnen lijkt me.
    Fijne dag verder.
    Beste heer/mevrouw,

Ik heb het probleem voor u aangekaart bij onze technische afdeling. Het kan zijn dat er nog aanvullende vragen zijn, op dat moment zullen ze telefonisch of per mail contact met u opnemen.

Team Webcare - Rabobank Nederland

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Rabobank?