Klacht Rabobank: Geen controle op ten naam stelling bij overboeking

Klachtnummer
# 56771
Gebruiker
Mariovan nierop
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb een bedrag van 2.487,- overgemaakt naar een onjuist rekeningnummer bij de ING. De ten naamstelling heb ik bij de overboeking keurig ingevuld. maar hier wordt kennelijk niet mop gecontroleerd. De Rabobank geeft aan dat zij het bedrg niet zelf terug kunnen boeken maar afhankelijk zijn van de goodwill van de onjuiste ontvanger. Als klant kan ik de juridische procedure tot terugvordering zelf starten als de klant na sommering van de Rabobank niet terugstort. Ik vind dit onterecht. De Rabobank behoort een controle uit te voeren op de tennaamstelling versus het rekeningnummer.

De oplossing

Ik zou het bedrag graag teruggestort willen hebben.

1 reactie

  1. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Beste heer van Nierop,Goed nieuws! Sinds 11 maart 2015 zijn wij actief op Klachtenkompas. U hebt in het verleden, toen we nog niet actief waren, een klacht geplaatst. Is deze klacht inmiddels opgelost? Zo niet, laat het ons dan weten! Dan gaan we het samen oplossen.Met vriendelijke groet,Rabobank

Ook een klacht indienen over Rabobank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen