Klacht Rabobank: Geen controle op ten naam stelling bij overboeking

Mariovan nierop

Ik heb een bedrag van 2.487,- overgemaakt naar een onjuist rekeningnummer bij de ING. De ten naamstelling heb ik bij de overboeking keurig ingevuld. maar hier wordt kennelijk niet mop gecontroleerd. De Rabobank geeft aan dat zij het bedrg niet zelf terug kunnen boeken maar afhankelijk zijn van de goodwill van de onjuiste ontvanger. Als klant kan ik de juridische procedure tot terugvordering zelf starten als de klant na sommering van de Rabobank niet terugstort. Ik vind dit onterecht. De Rabobank behoort een controle uit te voeren op de tennaamstelling versus het rekeningnummer.

Ik zou het bedrag graag teruggestort willen hebben.

Rabobank
    Beste heer van Nierop,Goed nieuws! Sinds 11 maart 2015 zijn wij actief op Klachtenkompas. U hebt in het verleden, toen we nog niet actief waren, een klacht geplaatst. Is deze klacht inmiddels opgelost? Zo niet, laat het ons dan weten! Dan gaan we het samen oplossen.Met vriendelijke groet,Rabobank

Ook een klacht indienen over Rabobank?