Klacht Rabobank: GEEN GELD UIT DE GELDAUTOMAAT

atm-victim

Geen geld uit geldautomaat in Roemenie.

Naar aanleiding van geen (mogelijke) geldopname heb ik op 30 maart 2015 telefonisch contact gehad met de Rabobank Den Haag.Toen bleek dat er een reservering was. Bij de geldautomaat is een camera opgesteld.

Op 31 maart 2015 was de reservering omgezet in een afboeking terwijl ik geen geld heb ontvangen (2000 ron / € 461,32) en is mijn klacht geregistreerd.Dezelfde dag heb ik in samenspraak met Rabobank het probleem aangekaart bij de directeur van de lokale bank in Roemenie. Helaas kon de directeur op dat moment niets voor mij doen. Maximale onderzoeksduur van twee weken is mij toen telefonisch toegezegd.

Op 8 april 2015 heeft Rabobank mij geinformeerd dat de maximale onderzoeksduur is verlengd naar 110 dagen.

Uit de rapportage van de geldautomaat moet een positief verschil van 2000 RON opgevallen zijn op 30 maart 2015. De camerabeelden kunnen ook bewijzen dat er geen geldontvangst heeft plaatsgevonden.

Het geld ad € 461,32 binnen twee werkdagen terug hebben.

Beste heer [naam verwijderd],
    Allereerst spijtig om te lezen dat er geen geld uit de automaat in Roemenië is gekomen, maar dat dit bedrag wel afgeschreven is van uw rekening. Goed dat u dit zowel bij de Roemeense bank als bij de Rabobank hebt aangekaart.
    De reguliere werkwijze is dat Rabobank onderzoek doet en contact legt met de betreffende bank in Roemenië. Dit onderzoek neemt enkele weken in beslagen. Wij kunnen dit proces helaas niet versnellen. Ik wil u vragen om de bevindingen van mijn collega's af te wachten. U bent natuurlijk vrij om tussentijds te informeren naar het onderzoek.
    Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
    Met vriendelijke groet, Rabobank
    atm-victim
    Vorige week heb ik een tweede gesprek gevoerd met de directeur van de lokale Roemeense bank. De directeur verzocht aan de Rabobank informatie te verstrekken over de bankkaart en de onterechte afboeking.
    atm-victim
    Gisteren (20 april 2015) kreeg ik onderstaand bericht dat de Rabobank niet aan het verzoek van de directeur kon voldoen omdat ze geen bankgegevens aan derden mogen verstrekken.
    atm-victim
    "Helaas kan ik niet aan uw verzoek voldoen. Wij mogen geen bankgegevens aan derden verstrekken. Ik zal u hierbij de printjes sturen uit ons betalingsverkeer. U kunt deze dan zelf doorsturen naar de bank in Roemenie."Alsnog heb ik gisteren een bericht verzonden naar de lokale bank en autoriteiten met de gevraagde info.
    atm-victim
    Dringend verzoek ik u mijn naam niet openbaar te gebruiken en deze per direct te verwijderen om privacy redenen.Deze klacht bevat privé-informatie die de klager alleen met het bedrijf deelt.
    atm-victim
    Zojuist ontving ik een positief bericht van de bank uit Roemenie:"We confirm the transaction made with your card was not successfully finalized and the money was not dispensed by the ATM.
    We received the chargeback initiated by your issuer bank and we already accepted it.We regret the inconvenience you went through and hope the confirmation above will help you to recover your funds sooner."
    Rabobank
    Beste heer,Goed om een positief bericht te horen! Ik begrijp dat uw Rabobankvestiging de verdere afwikkeling heeft opgepakt?
    Kunnen wij in dit geval nog iets voor u betekenen?Ik hoor graag van u.Met vriendelijke groet,
    atm-victim
    Helaas heb ik mijn geld nog niet mogen ontvangen. Waarom staat het geld nog niet op mijn rekening? Gaarne uw bemiddeling.
    Rabobank
    Beste heer,Ik begrijp uit eerdere correspondentie dat uw kantoor het bedrag overboekt, zodra het op de tussenrekening staat.
    Ik heb er middels een notitie nogmaals extra aandacht op gevestigd. Mijn collega's nemen nog contact met u op om de status te bespreken. Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    atm-victim
    Op 22 april 2015 heeft de Roemeense bank per email mij in het gelijk gesteld.Tot op heden heb ik mijn geld nog steeds niet mogen ontvangen en wordt het door het banksysteem vastgehouden. Ik verzoek u om de onvriendelijke procedures in het belang van de klant te verbeteren en dit aan te kaarten bij de verantwoordelijken.
    Rabobank
    Beste heer,Nogmaals erg vervelend dat u het geld nog niet ontvangen heeft. Zoals vermeld in de mail die u gisteren is toegezonden zijn wij hierin helaas afhankelijk van andere partijen. Dit proces is door ons niet te versnellen. Verder toelichting hierover vindt u terug in deze mail.Ik vertrouw erop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    atm-victim
    Feit is dat tot op heden mijn geld vanaf 30 maart 2015 wordt vastgehouden en de Rabobank niet in staat is mijn onterechte afboeking ongedaan te maken.
    Rabobank
    Beste heer,Zoals al eerder aangegeven zijn wij hierin ook afhankelijk van anderen partijen. Uw geld wordt niet door ons vastgehouden. Dit is namelijk absoluut niet toegestaan, zoals u wellicht begrijpt. U krijgt de onterechte afboeking terug geboekt op uw rekening, ik wil u daarom nogmaals vragen om geduldig af te wachten.
    Meer informatie kan ik u helaas niet verstreken, ik ben bang dat ik dan in herhaling val.Met vriendelijke groet,
    atm-victim
    Ik mis uw pogingen om de procedure te veranderen. Geld van uw klant wordt voor maanden bevroren. Waarom niet samenwerken met de consumentenbond? De status is dat ik op zijn vroegst mijn geld in juni 2015 ontvang. Vanzelfsprekend blijft de klacht staan tot dat het opgelost is.
    Rabobank
    Beste heer,Ik begrijp heel goed dat het vervelend is! Het enige wat ik u kan zeggen is dat het bedrag teruggeboekt wordt op uw rekening en dat wij dit proces niet kunnen versnellen, op welke manier dan ook. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Rabobank
    atm-victim
    Het is begin juni 2015 en ik heb mijn geld nog niet mogen ontvangen.

atm-victim

Ook een klacht indienen over Rabobank?