Klacht Rabobank: Geen testament executeur.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 622695
Gebruiker
Tuinhek 123
Datum
5 reacties

Details

Klacht

Kan de Rabobank even uitzoeken wie er testament executeur was?. Bij het verdelen van 38.000 euro?. Bij mijn weten ( als wettelijke erfgenaam ) was er geen testament Executeur. En is de erfenis uit de losse pols verdeeld. Er was geen testament executeur. En geen erfenverklaring.

Gewenste oplossing

De Rabobank moet even aan tonen wie er 38.000 euro uit een erfenis verdeelde zonder testament executeur. En zonder Verklaring van erfrecht en zonder Volmacht.
Geboden oplossing
Zeker zit mij dit hoog. Omdat Wettelijk alle gronden van het verdelen van een erfenis geschonden zijn. ik noem maar een ding : per brief vraagt de Rabobank mij als wettelijke erfgenaam om een ervenverklaring. Terwijl er 38.000 verdeeld is. Hoe dan?. En dat is nog maar een strafbaar dingetje. Er zijn dan namenlijk ook vals overboekingen gedaan, dus is er met rekeningen invullen gerotzooit. Valsheid in geschrifte. Daarbij : een ervenrekening moet zoals NU vast staan. Er mag niet eens iemand bij. Daar moet de bank zorg voor dragen. En dus niet zeggen per brief : een ervenrekening is ons pakkie aan niet. Zoals het er op neer komt in de brief. Mvg.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

5 reacties

  1. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Goedemiddag meneer/mevrouw

    Hartelijk dank voor uw bericht.

    Wij hebben eerder schriftelijk op uw reeds ingediende klacht gereageerd. Ik wil u adviseren deze brief goed door te lezen. Hier staat alle informatie in die wij u kunnen geven.

    De bank is verder geen partij in een ervenkwestie. Mocht u in het bezit zijn van een verklaring van erfrecht zien we deze uiteraard graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Sanne

    Team Webcare - Rabobank Nederland
  2. Auteur
    Tuinhek 123
    Datum
    Dus als ik U goed begrijp, bent U geen partij in fraude?. En werkt U er aan mee. U vraagt mij om een Verklaring van erfrecht, terwijl er 38.000 euro verdeeld is. En 14.000 gestolen is. Daar dacht een erfrechtadvocaat net half uur geleden anders over. jammer voor U dat U dat nu zo ver laat komen. Aan U zal gevraagd worden : wie de testament executeur was, wie zich melde bij U, waar de Verklaring van erfrecht TOEN was, Waarom U er nu wel om vraagt maar met de verdeling niet. Wie aan U de Volmacht overlegde. Wie namens de erfgenamen mocht handelen volgens de bank en de wet. Wie de overboekingen deed, ( weten we samen en staat op band ) en of die bevoegd was. En U dat ook aan toonde. MVG Herbert Olijslager.
  3. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Uiteraard willen we u helpen binnen de mogelijkheden die we hebben.

    We hebben u een schriftelijke brief gestuurd, en gevraagd om een verklaring van erfrecht. Ik wil u vragen om de brief te volgen, ons de verklaring aan te leveren en middels die weg het contact voort te zetten.

    Via Klachtenkompas kan ik u helaas niet van een ander antwoord voorzien omdat wij niet werkzaam zijn op de nabestaande-desk.

    Met vriendelijke groet,

    Sanne

    Team Webcare - Rabobank Nederland
  4. Auteur
    Tuinhek 123
    Datum
    Dat begrijp ik, in die brief wordt er gevraagd om een Verklaring van erfrecht, wat ik, en U, nog wie ook zou/ zal begrijpen is : dat mij dat dus gevraagd wordt, terwijl er 38.000 euro verdeeld is onder de erfgenamen. Dus zal mijn vraag blijven : Waarom werd er toen niet om gevraagd?. Het betekent dus ook dat die 38.000 verdeeld is zonder een Verklaring van erfrecht. wat dus weer betekent dat de vrouw die dit deed zwaar in overtreding is volgens de ned wet. Geen Verklaring van erfrecht, geen Volmacht, geen erfgenamen in kaart gebracht bij de bank, dr man schrijft even 14.000 euro af zonder toestemming of Volmacht. Kortom : de Rabobank had al lang totale actie naar hun moeten ondernemen, en de hele zaak uit handen moeten geven. De Bank heeft een zorgplicht. Mvg Herbert Olijslager.
  5. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Begrijpelijk dat u graag meer duidelijkheid wilt hebben en dat de kwestie u erg hoog zit.

    We hebben u per brief verzocht om meer informatie. Ik raad u aan om via deze weg te communiceren omdat u dan direct spreekt met de juiste collega. Via dit kanaal kunnen wij u geen oplossing bieden.

    Met vriendelijke groet,

    Marieke
    Team Webcare - Rabobank Nederland

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Rabobank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen