Klacht Rabobank: Geld overgemaakt naar verkeerde rekening

Klachtnummer
# 73622
Gebruiker
Caroline
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Wij hebben geld overgemaakt naar een ontvanger uit ons adresboek van abnamro bank.
De ontvanger heeft echter 3 jaar geleden een nieuw rekeningnummer gekregen.
De Rabobank heeft het oude rekeningnummer uit mijn adresboek opnieuw gebruikt voor een andere klant.
Zij geven echter geen info over de houder van de rekening.
De abnamro zegt ook dat ze verder niks voor mij kunnen doen.
Het geld is afgeschreven bij mij, maar verder dus voor mij spoorloos verdwenen.

De oplossing

Ik wil graag dit soort misstanden opgelost hebben. Een bankrekeningnummer moet gekoppeld worden aan een naam bij een overschrijving.
Bij een verkeerde overschrijving moet het geld zonder slag of stoot worden teruggegeven.
Bovendien vind ik het onacceptabel dat een bank zijn opgeheven rekeningnummers herbruikt.

1 reactie

  1. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Beste mevrouw Maas,Goed nieuws! Sinds 11 maart 2015 zijn wij actief op Klachtenkompas. U hebt in het verleden, toen we nog niet actief waren, een klacht geplaatst. Is deze klacht inmiddels opgelost? Zo niet, laat het ons dan weten! Dan gaan we het samen oplossen.Met vriendelijke groet,Rabobank

Ook een klacht indienen over Rabobank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen