Klacht Rabobank: Interpolis incasseerde jarenlang onterecht premie van mijn rekening door een fout van de Rabobank

Klachtnummer
# 156240
Gebruiker
H.F.M. Wortel
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Mijn dochter heeft , naar nu blijkt en zoals is bevestigd door de Rabobank, jaren geleden aan de balie van de Rabobank een verzekering afgesloten. Blijkbaar heeft de Rabobank destijds mijn rekeningnummer op het contract gezet i.p.v. het rekeningnummer van mijn dochter. Ik heb hier echter niet voor getekend en ben hierover nooit over geïnformeerd. Bij toeval ontdekte ik deze maandelijkse incasso van 8,05 euro die ik dan ook heb gestorneerd.
Ik heb gevraagd om een kopie van het contract waar blijkbaar mijn rekeningnummer op staat, om zelf te kunnen zien dat de bewering van de Rabobank klopt. Ik krijg echter geen contract omdat ik blijkbaar geen partij ben? Ik vind dat ik wel partij ben aangezien het mijn rekening betreft en ik ook de benadeelde en klagende partij ben.
Vervolgens heb ik mijn dochter gevraagd om een kopie van het contract op te vragen, maar ook mijn dochter wordt een kopie van het contract onthouden.
Mijn dochter wil meewerken maar wil ook eerst het contract inzien.

Gewenste oplossing

Ik wens allereerst een kopie van het betreffende contract te krijgen zodat ik deze feiten kan controleren. Dit is ook de wens van mijn dochter.
Vervolgens wil ik van de Rabobank alle onterechte incasso overgemaakt hebben op mijn rekening.

De Rabobank wenst alleen maar het teveel betaalde terug te storten als ik aangifte doe bij de politie? Mijn dochter heeft in mijn ogen niets strafbaars gedaan want dit is blijkbaar aan haar aandacht ontglipt.

3 reacties

  1. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Beste Hans,

    Begrijpelijk dat je baalt van de onverwachte gemaakte kosten. We zijn dan ook zeker bereid om te kijken naar een oplossing voor jouw probleem. Helaas kunnen wij niet het betreffende contract overleggen, aangezien deze op naam van jouw dochter staat. Zij heeft wel de mogelijkheid om deze op te vragen. Daarnaast vraag je om een vergoeding van de betaalde premie. Zoals aangegeven in onze eerdere communicatie via mail, is goedkeuring hiervan nog nader te bepalen.

    Daarom raad ik je momenteel aan om de officiële klachtenprocedure te volgen. De klacht bij jouw lokale Rabobank is helaas niet naar tevredenheid afgehandeld. Dan volgt de stap om de klacht bij Rabobank Nederland in te dienen. Dat kan via de volgende link: http://rabo.nl/3bjza0jt of wij kunnen dat voor je doen.
    Ben je dan nog niet tevreden met onze oplossing, kan je met de klacht naar het KiFiD.

    Als je nog vragen voor ons hebt, mag je die hier natuurlijk altijd stellen.

    Met vriendelijke groet,
    Tom
  2. Auteur
    H.F.M. Wortel
    Datum
    Ik wil eerst een reactie hebben van de Rabobank Almere en dat de Consumentenbond bemiddelt met Rabobank Almere. Ik begrijp namelijk nog steeds niet waarom ik geen kopie van het formulier krijg waarop Rabobank Almere onterecht mijn rekeningnummer als 'persoonskenmerk' heeft vermeld. Dat maakt mij partijgenoot aan het contract. Dit bewijsstuk laat zien wie er heeft getekend en onder welke voorwaarden. Ik heb recht op dit bewijsstuk!
  3. Auteur
    Rabobank
    Datum
    Beste Hans,

    Graag wil ik eerst iets ophelderen. De reacties die je hier ontvangt komen niet van de Consumentenbond, maar van de Rabobank. Als je bemiddeling van de Consumentenbond wenst, is dit niet het juiste platform.

    Zoals eerder aangegeven mogen jou niet het formulier overleggen. Dit heeft te maken met de privacy wetgeving.

    Je geeft aan eerst op een terugkoppeling van Rabobank Almere te willen wachten. Dat is prima. Tot die tijd kan je de klacht hier open laten staan.

    Met vriendelijke groet,
    Tom

Ook een klacht indienen over Rabobank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen